ترک سیگار تا سال ۲۰۳۰ در سولی‌هال و بیرمنگام

شوراهای شهر سولی‌هال و بیرمنگام از طرح جدید ترک سیگار تا سال ۲۰۳۰ حمایت می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در سال ۲۰۱۹ دولت انگلستان متعهد شد که کشور را از اسارت مصرف دخانیات برهاند و از آن زمان تاکنون سراسر ایالت میدلندز غربی شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در کاهش مصرف سیگار بوده است. با این وجود در ۱۰۵۳ روز پس از این اطلاعیه، وست‌میدلندز با ۳۵ هزار و ۵۰۰ مورد مرگ ناشی از مصرف سیگار، آغاز به استعمال دخانیات توسط ۳۷ هزار و ۸۲۵ فرد زیر سن قانونی و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴.۸۵ میلیارد پوند برای خرید تنباکو مواجه بوده است.

بیرمنگام و سولی‌هال سالانه شاهد بستری شدن حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در بیمارستان به دلیل استعمال دخانیات هستند و تنها در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، حدود چهار هزار نفر در این دو شهر در اثر سیگار کشیدن جان خود را از دست داده‌اند. بنابراین شوراهای شهر این دو، طرح جدید ترک سیگار تا سال ۲۰۳۰ را مورد حمایت قرار دادند. این برنامه بلندپروازانه دولتی با هدف کاهش میزان مصرف سیگار به کمتر از پنج درصد تا سال ۲۰۳۰، با پشتیبانی ۷۵ درصد از مردم منطقه همراه بوده است.

بیشتر سیگاری‌ها از سنین پایین مصرف دخانیات را آغاز می‌کنند و دوسوم از کسانی که در این سن تنها گاهی یک نخ سیگار مصرف می‌کنند در بزرگسالی به فردی معتاد سیگار تبدیل می‌شوند که این امر آن‌ها را در معرض خطر اعتیاد و مرگ زودهنگام، بیماری و ناتوانی قرار می‌دهد. به همین دلیل کارشناسان بهداشت عمومی و شوراهای شهر سولی‌هال و بیرمنگام از پیشنهادات برای افزایش سن فروش سیگار استقبال کردند. افزایش سن برای خرید محصولات تنباکو در ایالت‌های ایالات‌متحده‌آمریکا که سن فروش را تا ۲۱ سال افزایش داده است، مؤثر عمل کرده و به کاهش ۳۰ درصدی مصرف سیگار در افراد ۱۸ تا ۲۰ ساله منجر شده است.

شورای شهر بیرمنگام خدمات طرح ترک سیگار خود را از طریق داروخانه‌های محلی، بخش‌های مراقبت‌های اولیه و سیستم‌های زایمان محلی NHS ارائه می‌کند و از این طریق در حال تعبیه برنامه‌های آزمایشی برای ارائه حمایت مناسب از والدینی است که در دوران بارداری سیگار می‌کشند. شواهد حاکی از آن است که این قبیل مداخلات حمایتی می‌تواند در راستای داشتن ترک موفقیت‌آمیز از فرد سیگاری حمایت کند که این امر به‌ویژه در زمینه سلامتی بچه و مادر در دوران بارداری، زایمان و پس از آن مهم است.

عضو کابینه مراقبت‌های اجتماعی و سلامت بزرگسالان در شورای شهر سولی‌هال در کنار استقبال از توصیه‌های ارائه‌شده در زمینه منسوخ کردن سیگار تا سال ۲۰۳۰ اظهار کرد که این اقدام مهم‌ترین راهی است که به کمک آن می‌توان به ارتقای سلامت و ثروت ساکنان کمک کرد و اطمینان داد تمام اعضای شورای شهر از آن حمایت می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به این واقعیت که از دور خارج کردن کامل سیگار هیچ راه‌حل واحدی ندارد، اعلام کرد که نمایندگان محلی و سازمان‌های بهداشتی سرتاسر منطقه از طریق حذف دخانیات غیرقانونی، کمک به زنان باردار برای ترک سیگار و حمایت اختصاصی از افرادی که آن را ترک کرده‌اند، نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهند کرد. این عضو شورای شهر همچنین خاطرنشان کرد که با نمایندگان مجلس سولی‌هال در این زمینه جلسه‌ای برگزار خواهد کرد تا از دولت بخواهد تغییرات قانونی لازم را انجام دهد.

شورای شهر سولی‌هال همچنین از افتتاح شبکه کنترل دخانیات بیرمنگام و سولی‌هال خبر داد که با همکاری NHS، مقامات محلی، آموزش‌و پرورش و جامعه تجاری به کاهش اثرات اقتصادی و سلامتی سیگار کمک خواهد کرد.

مدیر بهداشت عمومی شورای شهر بیرمنگام نیز ضمن اشاره به ضرورت مقابله با سیگار و کاهش نرخ مصرف آن برای ارتقای سطح سلامتی و توانگری گفت: «نرخ استعمال دخانیات در جوامع محروم دو برابر بیشتر است و این امر تأثیر زیادی بر نابرابری‌های سلامتی دارد. ما از درخواست بررسی برای سرمایه‌گذاری قابل‌توجه و فوری در راستای کمک به شورا برای انجام اقدامات بیشتر و سریع‌تر به‌منظور کاهش تأثیر غیرقابل قبول و هزینه‌های سیگار بر زندگی مردم و جامعه گسترده‌تر استقبال می‌کنیم.»

عضو کابینه بهداشت و مراقبت‌های بهداشتی نیز برداشتن هر گامی برای ریشه‌کن کردن سیگار را عاملی با تأثیرگذاری بالا برای مقابله با نابرابری‌های بهداشتی گسترده‌تر و اقدامات فعلی برای بررسی در این زمینه را برداشتن گامی بزرگ به جلو معرفی کرد که آسیب‌های ناشی از دخانیات را به بخشی از گذشته تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 583125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.