کود کمپوست باکیفیت در چرخه تولید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از اجرای طرح اصلاح فرایند و تعمیرات اساسی دستگاه سرند خطوط تولید کود کمپوست خبر داد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزانه در شهر اصفهان حدود ۹۰۰ تن پسماند تولیدی شهروندان به کارخانه کود آلی منتقل می‌شود که با پردازش حدود ۶۰۰ تن بخش مواد آلی، محصول نهایی کود کمپوست جهت عرضه به کشاورزان و استفاده در فضای سبز شهری تولید می‌شود.

وی اجرای طرح اصلاح فرایند و بازسازی دستگاه سرند خطوط تولید کود کمپوست را از دیگر اقدامات مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در راستای کسب جلب رضایت مشتریان و افزایش کیفیت کود کمپوست تولیدی برشمرد و گفت: تعمیرات اساسی این دستگاه پس از حدود ۱۰ سال توسط متخصصان داخلی سازمان انجام شد که این کار باعث افزایش ظرفیت اسمی تولید کود کمپوست و حذف ناخالصی از کود تولیدی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان میزان تولید کود کمپوست را ۱۵۰ تن در روز اعلام کرد و گفت: کود کمپوست از جمله محصولاتی است که بیش از سه دهه از استفاده آن در فضاهای سبز شهری اصفهان می‌گذرد و اکنون تولید این محصول در بازه زمانی چهار ماهه به روش هوازی انجام می‌شود.

ساکتی با اشاره به مزایای کود کمپوست به عنوان یک کود ارگانیک، اضافه کرد: کود کمپوست تولیدی دارای گواهینامه استاندارد است و عوامل بیماری‌زا، بذر علف هرز، تخم حشرات و همچنین اثرات مخرب کودهای شیمیایی ندارد که استفاده از آن موجب بهبود عملکرد و رشد گیاه می‌شود.

کد خبر 582985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.