همه چیز در مورد منوی کافی شاپ ها + آموزش تلفظ صحیح، اصطلاحات و نحوه سفارش دسر

آشنایی با نام های موجود در منوی کافی شاپ ها و دانستن اینکه هر خوراکی از چه موادی تشکیل شده است، برای داشتن انتخاب خوب و متناسب با سلیقه هر فرد لازم و ضروری است.

به گزارش ایمنا، یکی از تفریحات نسل امروز بهره‌مندی از فضای کافی شاپ ها برای دورهمی های دوستانه، تفریح و برگزاری مراسم‌های مختلف است. اگر شما هم اهل کافه و کافه گردی باشید حتماً در منو کافی شاپ ها با اسامی متفاوتی از نوشیدنی‌ها، دسرها و غذاها مواجه شده‌اید که به گوش شما آشنا نبوده یا معنی آنها را نمی‌دانید. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

گلاسه و شیک

گلاسه و شیک دو نوشیدنی با ترکیب شبیه به هم هستند. در شیک، شیر و بستنی کاملاً با یکدیگر ترکیب می‌شوند اما در گلاسه، شیر روی بستنی ریخته می‌شود ولی با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند. قابل توجه است که طعم شیک متفاوت‌تر از گلاسه است.

همه چیز در مورد منوی کافی شاپ ها + آموزش تلفظ صحیح، اصطلاحات و نحوه سفارش دسر

‌اسموتی

اسموتی یا همان نرم نوش یک نوشیدنی شیرین است که از مخلوط میوه تازه ساخته می‌شود. البته در برخی اوقات از کره بادام زمینی یا شکلات نیز در آن استفاده می‌شود. همچنین در تهیه این نوشیدنی، یخ خرد شده یا میوه یخ زده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسموتی موز-توت‌فرنگی و اسموتی شکلات از محبوب ترین اسموتی هاست.

دتاکس

دتاکس واتر یک نوشیدنی خنک حاوی آب است که با تکه‌های میوه طعم جدید به خود می‌گیرد. برای کسانی که طعم آب را دوست ندارند این نوشیدنی می‌تواند مفید و خوشمزه باشد. تعدادی از کافی شاپ ها دتاکس واتر را با آب گازدار و یخ نیز تهیه می‌کنند.

آفوگاتو

آفوگاتو همان قهوه بستنی است. دسری از کشور ایتالیا که از یکی دو شات اسپرسو داغ با بستنی تهیه می‌شود و بستنی به کار رفته در آن معمولاً وانیلی است. آفوگاتو اگر چه خیلی داغ نیست اما جزو نوشیدنی‌های گرم محسوب می‌شود. آفوگاتو در زبان ایتالیایی به معنای غرق شده است.

پانچ

در منوی کافه‌ها، پانچ همان نوشیدنی‌های میوه‌ای گازداری است که با ترکیب‌های میوه تهیه شده و در ظرف‌های بزرگ سرو می‌شود.

کوکتل

اگر آبمیوه را با آب گازدار و سودا ترکیب کنید کوکتل تهیه می‌شود. در واقع به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل گفته می‌شود که شامل دو نمونه الکلی و غیر الکلی است. در دنیای امروز انواع مختلف کوکتل وجود دارد که هرکدام با توجه به نوع مواد، نوشیدنی‌ها و آب‌وهوای هر مکان تهیه می‌شوند.

فراپه

فراپه یک نوشیدنی یونانی است که در واقع نوعی شیک به حساب می‌آید. برای درست کردن فراپه، پودر قهوه فوری یا نسکافه را به همراه شکر و آب در یک لیوان بلند بریزید و سپس به‌خوبی آنها را هم بزنید، در مرحله بعدی شیر یا آب و یخ را به آن لیوان اضافه کنید. بهتر است برای تزئین فراپه از خامه فرم گرفته استفاده کنید.

لاته

یک نوشیدنی بسیار محبوب و مشهور در ایتالیا که از شیر جوشیده و قهوه ساخته شده است، لاته نام دارد. این نوشیدنی به معنای قهوه (کافی) و شیر (لاته) می‌باشد. جهت تهیه لاته از قهوه اسپرسو به همراه شیر داغ یا جوشیده استفاده می‌شود که روی آن با کف شیر پوشیده می‌شود. معمولاً این نوشیدنی در فنجان یا لیوان شیشه‌ای بلند برای مشتری سرو می‌شود.

آیس لاته

ترکیبات اصلی آیس لاته با نوع گرم آن یکی است و بهره گیری از یخ در این ترکیب باعث ایجاد یک طعم نو و متفاوت می‌شود. در آیس لاته از شیر جوشیده و فوم داری استفاده می‌شود که در ترکیب با یخ، این فوم از بین می‌رود. برای تهیه آیس لاته از یک لیوان بلند استفاده می‌کنیم و در آن نصف فنجان اسپرسو غلیظ را با شیری که از قبل جوشیده و سرد شده است می‌ریزیم، البته هنگام سرو کمی یخ به آن اضافه می‌کنیم. آیس لاته طرفداران خود را بیشتر در فصل تابستان تشویق به سفارش می‌کند.

موکا

شاید معروف ترین قهوه اسپرسو که به علت داشتن شیر شبیه به لاته است موکا نام دارد، پس در واقع می‌توانیم همه آنها را اعضای یک خانواده بدانیم. موکا ترکیبی خاص از اسپرسو، شکلات داغ و شیر است. اگر اسپرسو و هات چاکلت را با هم ترکیب کنید در واقع موکا درست کرده‌اید. یک راه ساده‌تر و دقیق‌تر نیز وجود دارد که نخست مقداری قهوه اسپرسو را داخل یک لیوان بریزید، سپس شیر گرم به آن اضافه کنید و در نهایت مقداری شکلات داغ مایع شده به آن بیفزایید.

همه چیز در مورد منوی کافی شاپ ها + آموزش تلفظ صحیح، اصطلاحات و نحوه سفارش دسر

کاپوچینو

محبوب ترین و پراستفاده ترین نوشیدنی قهوه ایتالیایی که از ترکیب اسپرسو دوبل و کف شیر بخار تهیه می‌شود، کاپوچینو نام دارد. این نوشیدنی با توجه به اندازه شیر و فوم روی آن، انواع متفاوتی دارد که مدل‌های خشک و تر از آن انواع است.

اسپرسو

اگر بخواهیم میان قهوه فرانسه و ترک یک قهوه معرفی کنیم، اسپرسو است که به مراتب نرم‌تر از قهوه فرانسه و البته زبرتر از قهوه ترک آسیاب می‌شود و با دستگاه مخصوص اسپرسو تهیه می‌شود. آب با فشار زیاد از قهوه عبور کرده و بخش اصلی قهوه به طور کامل از دستگاه خارج می‌شود. نحوه سرو این نوشیدنی به این شکل است که در فنجان کوچک‌تر از قهوه ترک سرو شده و کف نازک و روشنی روی آن می‌بندد که باید بدون لرد باشد. به اسپرسو دبل (دو شات) نیز گفته می‌شود.

آمریکانو

این نوع قهوه که از نام آن مشخص می‌کند از آمریکا به دنیا معرفی شده است، از ترکیب نیمی فنجان اسپرسو و آب جوش به دست می‌آید. این نکته حائز اهمیت است که آمریکانو در مقایسه با سایر قهوه‌ها رقیق‌تر است، اما کافئین آن بیشتر و مزه آن کمی تلخ است. این قهوه محبوب، عطر مطبوعی دارد که البته به کیفیت قهوه نیز وابسته است.

کد خبر 582870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.