آنچه در جلسه ۴۶ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات جلسه علنی امروز شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم خردادماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: چهل‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد و در ابتدا دو لایحه در رابطه با آزادسازی املاک در محدوده رینگ چهارم حفاظتی و ترافیکی در اصفهان وجود داشت و در این راستا یکی از لوایح به تصویب نرسید، این لایحه در تکمیل یک لایحه قبلی بود.

وی ادامه داد: لایحه‌ای دیگر مربوط به آزادسازی زمینی دوهزار متری در مسیر رینگ چهارم ترافیکی بود که به تصویب رسید تا فعالیت‌های عمرانی در این بخش ادامه یابد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: لایحه پیشنهادی در خصوص نرخ ماهیانه اجاره‌بها و خدمات مربوط به غرفه‌های محدوده میدان مرکزی میوه و تره‌بار وجود داشت، همچنین یک مجموعه کلینیک خودرویی در میدان میوه و تره‌بار با توجه به توافقی که بین مجموعه سازمان ساماندهی مشاغل و میادین شهرداری اصفهان با اصناف مربوطه اتفاق افتاده بود، به مدت سه سال به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: طرح پیشنهادی حمایت از جوانی جمعیت و خانواده در شهرداری مطرح شد، تاکید بر موردی بود که در مجلس به تصویب رسید و لزوم نظارت بر اجرای آن قانون مد نظر قرار داشت، سال گذشته طرح عنوان و بندهای جدیدی که می‌تواند در مجموعه مدیریت شهری اعمال شود به آن اضافه شده بود.

صالحی با تاکید بر اینکه طرح حمایت از جوانی جمعیت و خانواده مدتی برای تکمیل و روشن شدن تکلیف در قانون مجلس بود، گفت: در نهایت بر اجرای آن قانون تاکید شد و بندهای تکمیلی در رابطه با مجموعه خانواده بزرگ شهرداری به تصویب رسید تا بتواند برای تقویت کانون خانواده کمک‌کننده باشد.

وی گفت: در ادامه جلسه علنی امروز نطق‌ها و تذکرهای اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد سفر رئیس‌جمهور به اصفهان بود. در پایان جلسه امروز نیز بیانیه اعضای شورای اسلامی شهر پیرو سفر اخیر ریاست‌جمهوری به اصفهان قرائت شد که متن کامل آن در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

موضوع آب صریح و جدی پیگیری شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان مجموعه ناظر و قانون‌گذار حوزه شهرداری و مدیریت شهری قانون روشنی در حوزه آب ندارد، گفت: شورای ششم شهر اصفهان تکلیف خود می‌داند که از منظر سرمایه و مسئولیت اجتماعی به این موضوع ورود کند و همکاری‌های خوبی نیز با مدیریت ارشد انجام شده است.

وی در خصوص صدور بیانیه‌ای در راستای ادای حق نمایندگی مردم در این حوزه، اظهار کرد: پیگیری‌هایی در هنگام سفر ریاست‌جمهوری اتفاق افتاد، گفت‌وگوهایی در شورای اداری توسط اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شد و در مجموع طی چهار بند برخی از رفتارهای غیرسازنده مدیران ملی در این بیانیه نقد شد و مطالبه گری‌ها انجام گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در رابطه با معضل آب اصفهان در این سفر تأکیدهای خوبی مطرح کرد تا این موضوع حل و فصل شود. در این بیانیه در رابطه با موضوع آب به پرهیز از از اتلاف وقت و کدخدامنشی تاکید شد و زمان آن رسیده است که صریح‌تر و جدی‌تر موضوع پیگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر وقت رئیس‌جمهور در این سفر به خصوص در شورای اداری استان برای موضوع آب، فرونشست زمین و معضلات زیست‌محیطی اصفهان صرف شد، گفت: در پایان از دقت نظر رئیس‌جمهور تقدیر شد و اعضای شورای ششم شهر اصفهان اظهار امیدواری کردند که پیگیری موارد در مدت زمان کوتاهی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 582804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.