۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
غرق شدن ۲ کودک در سطل آب

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان دیر گفت: طی یک ماه گذشته دو کودک در سطل آب کولر در شهرستان دیر غرق شدند.

به گزارش ایمنا، حسین ناظمیان‌پور اظهار کرد: هدی و هدیه دو کودک زیر پنج سال ساکن شهرستان دیر بودند که بر اثر غرق‌شدگی در سطل آب، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: هدی دختربچه افغانستانی که فقط یکسال و دو ماه بیشتر نداشت به دلیل غفلت والدین، در سطل پر از آب کولر که در حیاط قرار داشت، بی‌هیچ سر و صدایی افتاد که پس از انتقال به بیمارستان امام هادی (ع) دیر و انجام عملیات احیا موفقیت‌آمیز با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل و در آنجا علی‌رغم تلاش پزشکان و کادر پرستاری پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه جان خود را از دست داد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان خاطرنشان کرد: طبق گفته مادر، این کودک کمتر از ۲۰ دقیقه ناپدید که متعاقب آن در سطل آب پیدا می‌شود که این موضوع نشان دهنده اهمیت توجه دو چندان به کودکان و مراقبت از حضور آنان است.

ناظمیان‌پور اضافه کرد: هدیه نیز دختربچه‌ای تقریباً دو ساله ساکن شهر دیّر بود که برای بازی سر در سطل آب کولر کرده بود و دیگر نتوانسته بود سر از داخل سطل بلند کند و والدین او پس از نیم ساعت بعد متوجه او شده با اعلام به مرکز پیام فوریت‌های پزشکی، بلافاصله تیم اورژانس به محل حادثه مراجعه و اقدام به احیا این کودک کرد.

وی تصریح کرد: عملیات احیا در بیمارستان روی این کودک دو ساله ادامه یافت و موفقیت‌آمیز بود و جهت دریافت خدمات درمانی بیشتر با اسکورت طبی به بیمارستان شهدا خلیج فارس بوشهر منتقل شد اما به دلیل شدت صدمات وارد مراقبت‌های ویژه پزشکی نیز کارساز نبوده و جان خود را از دست داد.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری سه مرگ کودک زیر پنج سال در شهرستان دیّر بر اثر سوانح و حوادث رخ داده است که ۲ مورد آن به علت غرق شدگی در سطل آب و یک مورد آن نیز در سانحه تصادف بوده است.

ناظمیان‌پور اظهار کرد: آب اگر چه می‌تواند تقریباً خطرناک باشد، ولی برای اکثر کودکان معنی سرگرمی و بازی را دارد و ممکن است یک کودک در چند سانتی‌متر آب، در ته یک سطل آب و وان حمام غرق شود، بدون اینکه والدین متوجه این موضوع بشوند.

وی گفت: بیشتر کودکان عاشق آب هستند و دوست دارند با آب بازی کنند که والدین باید در این زمینه محتاط بوده و هیچ گاه کودکان خود را در کنار آب تنها رها نکنند.

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان افزود: بر خلاف تصور رایج، سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط خانه‌ها خطرناک و حادثه‌آفرین بوده و آسیب‌های جبران ناپذیری به کودکان و والدین وارد می‌کند.

ناظمیان‌پور خاطرنشان کرد: ضروری است تا با همکاری رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نسبت به افزایش آگاهی عمومی و حساسیت لازم در خصوص خطرات سطل‌های پر از آب کولر رها شده در حیاط منازل و همچنین حضور کودکان در ساحل دریا در این فصل از سال، در میان مردم ایجاد شود تا شاهد این گونه حوادث تلخ غرق‌شدگی نباشیم.

منبع: خبر آنلاین

کد خبر 582631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.