برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در محله‌های منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌های این منطقه در راستای کاهش معضلات فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد صیرفی‌نژاد در دیدار با مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اعضای بسیج محله‌های "بابوکان، "رسالت" و "دهنو" منطقه دو شهرداری اصفهان که با حضور برخی اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: ما سعی کردیم با اقشار مختلف مردم از جمله فرهنگیان، بسیجیان و معتمدان محلی ارتباط برقرار کنیم تا در این راستا بتوانیم بیشتر با مردم منطقه آشنا شویم، لذا در این راستا ضمن انعقاد قرارداد با مراکز پژوهشی، معضلات و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی محله‌ها را به صورت علمی شناسایی و استخراج کرده‌ایم.

وی مشکل اعتیاد و مهاجران را یکی از مشکلات شناسایی شده محله‌های منطقه دو شهرداری برشمرد و افزود: تمرکز بر رفع آسیب‌های اجتماعی با همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد یکی از راه‌حل‌های پیشنهادی است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: جشنواره‌های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی محله‌ها را متمرکز بر رفع آسیب‌های اجتماعی کردیم و با کمک نهادهای مؤثری همچون آموزش‌وپرورش، بسیج و کانون‌های فرهنگی گام‌های مؤثری برمی‌داریم.

وی حمایت عمرانی به مساجد و امور فرهنگی و نیز همکاری دوجانبه در جهت حل مسائل موضوع محور را یکی از فعالیت‌های مهم و مؤثر بین شهرداری و مساجد برشمرد و گفت: جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در محله‌ها به هویت‌بخشی و نیز کاهش آسیب‌های اجتماعی محله‌ها کمک می‌کند، لذا به دنبال توسعه و ایجاد فضاهای ورزشی در منطقه هستیم.

اختصاص اعتبارات فرهنگی ویژه برای مناطق پانزده‌گانه

محمدرضا فلاح، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این دیدار گفت: دولت و شورای اسلامی شهر عزم جدی دارد تغییراتی در سیستم‌مدیریت شهری ایجاد و گفتمان جدیدی برای نسل جوان تعریف کند.

برگزاری جشنواره‌های فرهنگی ورزشی در محله‌های منطقه ۲

وی تصریح کرد: در این دوره مدیریت شهری اعتبارات فرهنگی ویژه‌ای برای مناطق پانزده‌گانه اختصاص داده‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسی هاشمی، مسئول ستاد امر به معروف و نهی از منکر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: در بعضی از محله‌ها به بهانه کمک مالی، افراد را به سمت گروه‌های انحرافی و عرفان کاذب می‌کشانند که باید اقدام ویژه‌ای برای رفع این مسئله انجام شود.

وی افزود: انتظار داریم علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و تفریحی در منطقه دو، با زبانی نرم به ارشاد افراد بپردازیم تا فریب عرفان‌های کاذب را نخورند.

کد خبر 582587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.