تعیین تکلیف ۴ هکتار از اراضی منطقه ۱۰ تهران

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید میدانی نمایندگان از منطقه ۱۰ تهران مقرر شد تکلیف آزادسازی چهار هکتار از اراضی و املاک مردم توسط شهرداری تا پایان مهر انجام و گزارش آن ارسال شود.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حضور نمایندگان تهران در منطقه ۱۰ و بازدید از مسائل و مشکلات این منطقه اظهار کرد: در این بازدید در زمینه آزادسازی چهار هکتار از اراضی و املاک مردم مربوط به طرح محور رنجبر به بزرگراه یادگار امام (ره) در حوزه جنوب شرقی با توجه به خروج این املاک و اراضی از طرح، مقرر شد توسط شهرداری تا پایان مهرماه اقدامات لازم انجام و گزارش آن به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارسال شود.

وی در تشریح نظارت میدانی از محله بریانک در منطقه ۱۰ تهران و نشست جمع‌بندی آن در مسجد المهدی (عج) با حضور اقبال شاکری دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری، مدیران کل ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی استان، شهردار و مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۰ تهران و سایر مسئولین اجرایی، گفت: در این نشست مقرر شد توسط شهرداری این منطقه، ۱۰ بوستان تا پایان سال جاری بهسازی و نوسازی شود، همچنین سه بوستان دیگر نیز در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه احداث شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اداره برق منطقه نیز متعهد شد تا طی یک هفته آینده با انجام و بررسی دقیق گزارشی از تیرهای برقی که در سطح منطقه در مسیر راه است و نیاز به عقب‌نشینی دارد را تهیه و برنامه اجرایی خود جهت ساماندهی با اعلام برنامه زمانبندی شده، طی نامه‌ای به فرمانداری و مجمع نمایندگان استان تهران ارسال کند؛ همچنین شهرداری منطقه ۱۰ با انجام بازدید از وضعیت روشنایی معابر طی ۱۰ روز گزارشی را ارائه و اداره برق منطقه نیز مکلف شد تا وضعیت را طی ۱۰ روز پس از دریافت گزارش اصلاح کند.

خضریان با اشاره به اینکه مقرر شد در نشستی با حضور مسئولان آتش‌نشانی، اداره برق و شهرداری منطقه در محل فرمانداری موضوع ۴۶ مورد تیر برق اعلامی بررسی و مشکلات آنها برطرف شود، افزود: در زمینه اراضی معروف به مرحوم کمپانی که مشکلاتی را در جهت ساخت و ساز و اصلاح معابر ایجاد کرده است، مقرر شد ظرف یک هفته مسائل با حضور نمایندگان املاک مربوطه در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران پیگیری و مدیرکل ثبت اسناد نیز متعهد شد در کارگروه با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی موضوعات بررسی شود و گزارش اقدامات انجام شده به مجمع نمایندگان استان و فرمانداری تهران ارائه شود.

وی گفت: در زمینه آزادسازی چهار هکتار از اراضی و املاک مردم مربوط به طرح محور رنجبر به بزرگراه یادگار امام (ره) در حوزه جنوب شرقی با توجه به خروج این املاک و اراضی از طرح، مقرر شد توسط شهرداری منطقه ۱۰ تا پایان مهرماه اقدامات لازم انجام و گزارش آن به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارسال شود. ضمن اینکه آزادسازی یک هکتار باقی مانده از این اراضی نیز با توجه به تملک آن تا پایان سال انجام می‌شود، شهرداری نیز متعهد به پیگیری این مسائل و ارائه گزارش اقدامات شد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب، فاضلاب منازل مسکونی منطقه را به شبکه متصل و مشکلات مربوطه را برطرف کند، تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ نیز با عنایت به شکایات متعدد مردمی در زمینه شهریه مدارس مکلف شد گزارش جامعی از وضعیت بررسی شکایات مربوط به اخذ هزینه‌های بالاتر از نرخ مصوب مدارس را ظرف یک ماه به مجمع نمایندگان و فرمانداری ارسال کند.

وی با بیان اینکه مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده شهرداری منطقه و نیروی انتظامی نشستی را در زمینه کمبود کلانتری برگزار و نتیجه را به شورای تأمین استان ارائه کند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود، افزود: یکی از موارد مطرح شده از سوی مردم کیفیت پایین آب شرب منطقه بود که با عنایت به اهمیت این موضوع، طی ۱۰ روز آینده نمونه آب از مسجد المهدی (عج) برای انجام آزمایشات لازم به اداره آب و فاضلاب ارسال می‌شود.

خضریان با تاکید بر اینکه گزارش و سوابق مربوط به لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد ظرف دو هفته آینده به فرمانداری تهران ارسال می‌شود تا آخرین وضعیت آن بررسی و گزارش لازم اخذ شود، تاکید کرد: در راستای رفع مشکلات مسجد المهدی (عج) و نیاز به تأمین اعتبار، مقرر شد شهرداری و هیأت امنای مسجد گزارشی را به فرمانداری تهران ارسال کند تا در صورت تأمین اعتبار در راستای بهسازی و رفع مشکلات هزینه شود.

وی با بیان اینکه مشکلات پارک خانواده نیز ظرف یک ماه آینده توسط شهرداری ناحیه یک منطقه ۱۰ پیگیری و رفع شود، ادامه داد: در زمینه مجتمع میلاد قائم و ایمنی آن با توجه به اخطارهای شهرداری مقرر شد ظرف دو هفته گزارشی به فرمانداری و مجمع نمایندگان تهران ارائه شود و در صورت تمکین نکردن مالک، برابر با قانون نسبت به اعمال قانون آن ظرف دو ماه اقدام شود.

خضریان خاطرنشان کرد: مقرر شد شهرداری منطقه ۱۰ طی مکاتباتی با قرارگاه اجتماعی تهران در خصوص وضعیت معتادان متجاهر داشته باشد و در صورت اولویت مراتب در دستور کار قرارگاه قرار بگیرد.

کد خبر 582487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.