مشخصات گوشی گلکسی A23 4G  سامسونگ + قیمت

قیمت گوشی موبایل یکی از مولفه‌های اصلی خرید آن است. مشخصات، مقایسه، شناسایی مزایا و معایب گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ می‌تواند علاقه‌مندان به دنیای موبایل را در انتخابی مناسب یاری کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در شرایطی که گلکسی A22 یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی سال گذشته سامسونگ بود و امکاناتی مانند نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و لرزشگیر اپتیکال دوربین را که در کمتر گوشی اقتصادی دیگری یافت می‌شود، ارائه می‌کرد حالا نسخه جدید بر پایه همان مشخصات و با نام A23 وارد بازار شده است. در ادامه به بررسی بعضی از ویژگی‌های گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ می‌پردازیم:

طراحی و بدنه گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ ابعادی برابر با ۸.۴ * ۷۶.۹ * ۱۶۴.۵ میلی‌متر دارد و وزن آن ۱۹۵ گرم است؛ بنابراین نسبت به نسل قبل اندکی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده است. این گوشی هوشمند در چهار رنگی مشکی، سفید، گلبهی و آبی وارد بازار شده است، هر چهار مدل دارای بدنه براق و شفاف است. دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در قسمت راست فریم قرار گرفته‌اند درحالی که درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه در سمت چپ فریم به چشم می‌خورد. در قسمت پایین آن جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری، شیار اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C و میکروفون مکالمه قرار گرفته شده است قسمت بالایی نیز از میکروفون حذف نویز برای مکالمه میزبانی می‌کند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ دارای صفحه‌نمایش ۶.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ * ۲۴۰۸ پیکسل، نسبت تصویر ۲۰:۹ و تراکم ۴۰۰ پیکسل بر اینچ است. این نمایشگر از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز Adaptive پشتیبانی می‌کند. گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ یک پروفایل رنگی دارد و هر دو فضای رنگی sRGB و DCI-P3 را به صورت کامل پوشش می‌دهد، اما متأسفانه خطای نمایشگر در تولید رنگ‌ها بسیار بالا است و رنگ‌ها به شدت به سردی تمایل دارد. تک اسپیکر گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ با وجود اینکه صدای قابل قبولی دارد در پخش فرکانس‌های بم و میانی ناتوان است به خصوص زمانی که صدا تا آخر زیاد باشد.

دوربین گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

یک دوربین چهارگانه در پنل پشتی گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ تعبیه شده است که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض پنج مگاپیکسلی و دوربین‌های ماکرو و تشخیص عمق دو مگاپیکسلی می‌شود. دوربین اصلی این گوشی به فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF) و لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است که تجربه بهتری از عکاسی و فیلم‌برداری ارائه کند. دوربین فوق عریض از لنزی با دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد که می‌تواند میدان دید ۱۲۳ درجه را در عکس‌ها پوشش دهد. دوربین سلفی گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ نیز دارای حسگر هشت مگاپیکسلی با لنز f/2.2 است.

مشخصات گوشی گلکسی A23 4G  سامسونگ + قیمت

سخت‌افزار گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ از تراشه Snapdragon 680 4G کوالکام قدرت می‌گیرد؛ این تراشه با لیتوگرافی شش نانومتری TSMC تولید شده است. در بخش CPU هشت هسته پردازشی ایفای نقش می‌کنند که چهار هسته قوی‌تر Cortex-A73 در فرکانس بیشینه ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A53 در فرکانس بیشینه ۱.۹ گیگاهرتز به کار گرفته شده است. گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ در نسخه‌هایی با چهار گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، چهار گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی، شش گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و هشت گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود. البته کاربران می‌توانند با استفاده از حافظه microSD ظرفیت حافظه را افزایش دهند.

نرم‌افزار گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ با رابط کاربری One UI 4.1 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۲ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و قابلیت‌های جذاب و کاربردی را ارائه می‌دهد. بعضی از قابلیت‌های اختصاصی سامسونگ مانند Bixby و Samsung Pay که در نسخه کامل پوسته کاربری گنجانده شده است در گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ وجود ندارد البته لطمه‌ای به تجربه کاربری وارد نمی‌کند.

باتری گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

انرژی مورد نیاز گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ با استفاده از یک باتری پنج هزار میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود و از فناوری شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. البته خود گوشی با شارژر ۱۵ وات عرضه می‌شود که قادر است باتری گوشی را در مدت یک ساعت و ۴۳ دقیقه از صفر تا صد درصد شارژ کند.

مزایای گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

  • نمایشگر ۹۰ هرتز با نرخ نوسازی تطبیقی
  • رزولویشن FHD نمایشگر
  • لرزشگیر اپتیکال برای دوربین
  • شارژدهی مناسب
  • بهره‌مندی از One UI 4.1

معایب گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

  • روشنایی پایین نمایشگر
  • عملکرد ضعیف سخت‌افزار
  • کندی رابط کاربری
  • عملکرد ضعیف مجموعه دوربین

قیمت گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ

با توجه به نتایج بررسی‌ها در زمان انتشار این مطلب، قیمت گوشی گلکسی A23 4G سامسونگ با توجه به تنوع حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی و تفاوت رنگ بین چهار میلیون و ۸۶۹ هزار تومان تا پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان متغیر است.

کد خبر 582427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.