قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند کلاف سردرگم مسئله زاینده‌رود را باز کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع حل یک شبه مساله زاینده‌رود را نداریم، اما زمان چندانی نیز وجود ندارد زیرا فرونشست منتظر تصمیمات ما نمی‌ماند، گفت: از دولت توقع ریل‌گذاری صحیح در تصمیمات داریم‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی طغیانی شامگاه _پنجشنبه بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان اصفهان، اظهار کرد: اصفهان مشکلات بسیاری دارد که مهم‌ترین و بزرگترین آنها مسئله زاینده‌رود است که فقط ویترین شهر اصفهان نبوده، بلکه رگ حیاتی این مردم در فلات مرکزی کشور است.

وی افزود: آنچه در چند دهه اخیر ایجاد مشکل کرده‌ایم، ناشی از حکمرانی غلط در مدیریت آب در فلات مرکزی بوده است که حاصل آن یک جاده خاکی در میان شهر اصفهان و فرونشست زمین شده است، به‌نحوی که مردم از نابود مسکن‌های خود نیز مطمئن نبوده و در خصوص آن ابراز نگرانی می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نابودی معیشت کشاورزان، صدمات محیط زیست، خشکی تالاب گاوخونی و ریزگردها نیز از جمله تبعات مدیریت غلط در حوضه آبریز زاینده‌رود است، تاکید کرد: اصلاح حکمرانی آب در فلات مرکزی تنها راهکار حل این مشکل است و این حکمرانی ابعادی از جمله شفافیت در برداشت‌ها در همه مسیر رودخانه عمل به قانون، دارد.

وی اضافه کرد: مردم اصفهان چیزی بالاتر از حق خود به موجب قانون نمی‌خواهند، بنابراین نباید راضی شویم حق مردم اصفهان که بالاترین ایثارگری‌ها را در این کشور داشته‌اند، تضییع شود.

از دولت توقع ریل‌گذاری صحیح در تصمیمات داریم‌

طغیانی ادامه داد: در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت در همه استان‌های پیرامون این مساله و در هر سه قوا نیازمند انسجام در تصمیم‌گیری هستیم، البته قوه مجریه به تنهایی نمی‌تواند کلاف سردرگم مسئله زاینده‌رود را باز کند و به همکاری دستگاه قضائی نیازمند است.

وی با بیان اینکه مقابله برداشت‌های غیر مجاز، چاه‌های حریمی غیر مجاز، سدها، بندها و انواع برداشت‌های بالا دست در هر دو استان به ورود دستگاه قضائی و مشارکت مردم نیاز دارد، گفت: توقع حل یک شبه مساله زاینده‌رود را نداریم، اما زمان چندانی نیز وجود ندارد زیرا فرونشست منتظر تصمیمات ما نمی‌ماند بنابراین از دولت توقع ریل‌گذاری صحیح در تصمیمات را داریم‌.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بعضی از پروژه‌های نیمه تمام از ۲۱ سال گذشته در اصفهان همچنان تکمیل نشده است، اما نمی‌خواهیم حل مسئله زاینده‌رود به چند پروژه تقلیل یابد؛ مسئله ما این است که سلسله اقداماتی در این حوضه انجام شود.

وی افزود: هر چقدر تعداد روزهای جریان آب در رودخانه بیشتر باشد، نشان دهنده اثر بخشی اقدامات انجام شده است.

کد خبر 582321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.