وعده ها عملی نشده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: زمانی اصفهان را با زاینده رود پرآب، شغل‌های بی‌شمار و صنایع پویا و گردشگری می‌شناختیم، اما اکنون حال این روزهای استان اصفهان خوب نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: تصویری که با شنیدن نام اصفهان به اذهان عمومی می‌رسد با آنچه در حال حاضر می‌گذرد تفاوت زیادی دارد، زمانی اصفهان را با زاینده رود پرآب، شغل‌های بی‌شمار، صنایع پویا و گردشگری می‌شناختیم و تصویر کنونی از اصفهان این است که برخوردار از نعمت‌ها است، اما این گونه نیست و به قول سهراب سپهری «چشم‌ها را باید شست و جور دیگر باید دید».

وی با بیان اینکه اصفهان جزو چهار استان مهاجرپذیر کشور است، ادامه داد: حال این روزهای استان اصفهان خوب نیست، غمی سنگین بر چهره مردم استان چیره شده است و غم سنگین‌تر تحقق نیافتن وعده‌هایی است که در گذشته به مردم استان داده شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان صنعتی اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است، اصفهان بین استان‌های هم تراز از نظر حجم اشتغال‌زایی و تولید در تمام فصول نرخ بیکاری بالاتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی از هر سه نفر فارغ التحصیل دانشگاهی یک نفر بیکار است، گفت: این رقم نرخ بیکاری برای استان اصفهان عدد بسیار بالایی بوده و زندگی جوانان را تحت تأثیر قرار داده است.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کشاورزی استان نیمه تعطیل شده و مشکلات گرد و خاک، خشکسالی و انتقال آب زاینده‌رود به سایر حوضه‌های آبی و تبدیل زاینده رود به یک کانال کشاورزی فصلی دست به دست هم داده و اصفهان یکی از استان‌های مهم کشور را در معرض انواع مشکلات قرار داده است.

وی در خصوص مشکلات فعلی استان اصفهان اظهار کرد: از خشک شدن تالاب بین‌المللی گاوخونی خون گریه می‌کنیم، به فرونشست زمین‌های استان که می‌نگریم دل‌هایمان از نگرانی فرو می‌ریزد، مطابق آمار استان اصفهان با فرونشست سالیانه ۳۲ سانتی متری زمین جزو یکی از استان‌های بسیار پرخطر به شمار می‌آید.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به کمبود آب شرب استان اصفهان، اظهار کرد: با تشدید خشکسالی و کاهش بسیار شدید بارندگی نگرانی جدی در تأمین آب شرب استان هم به سایر دغدغه‌ها اضافه شده است. ۷۰ درصد ظرفیت سدهای استان خالی است که این اتفاق یک زنگ خطر برای تشدید تنش آبی است؛ با وجود گذشت ما ها هیچیک از وعده‌ها محقق نشده است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه شورای عالی آب به عنوان مرجع بالا دستی در سال ۹۲ هر گونه واگذاری جدید بر زاینده رود را ممنوع کرده است، افزود: توصیه می‌شود از دامن زدن به اختلاف‌ها و تفرقه افکنی بین مردم استان‌های همجوار خودداری کنید.

وی در خصوص خطرهای فرونشست زمین در اصفهان تصریح کرد: خروجی این مشکلات را می‌توان در تشدیدی بیماری‌هایی در استان دید؛ اصفهان رکورددار آلوده‌ترین کلانشهر کشور در دو سال اخیر است و بناهای تاریخی مثل سی‌وسه پل، پل خواجو و سایر بناها در معرض خطر ناشی از فرونشست است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان خاطرنشان کرد: اگر شهدایی مانند همت، کاظمی، خرازی، میثمی، ردانی‌پور، بهشتی، منتظری، حجتی، فارسی و ۳۱ سردار شهید خط شکن شهرستان فلاورجان بودند، اجازه نمی‌دادند با خاک مادری‌شان این گونه برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه آنچه گفته شد تصویری از واقعیت امروز استان اصفهان است، گفت: امیدواریم که دولت سیزدهم تنها شنونده نباشد و برخلاف رؤسای جمهور سابق که وعده دادند برای رفع مشکلات وارد عمل شود.

کد خبر 582314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.