۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی انجام می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی داریم و ۱۱ درصد مردم یعنی یک خانواده یک میلیون نفری به امر کشاورزی اشتغال دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجواد ساداتی‌نژاد شامگاه پنج‌شنبه _بیست‌وششم خردادماه_ در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: سالانه ۷.۵ میلیون تن محصول کشاورزی به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در کشور تولید می‌شود، ۲۰۰ میلیون دلار صادرات در حوزه کشاورزی داریم و ۱۱ درصد مردم یعنی یک خانواده یک میلیون نفری به امر کشاورزی اشتغال دارند.

وی با اشاره به مصوبات بخش کشاورزی در این سفر، افزود: ۳,۲۰۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است، ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت قنوات، ۱,۴۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری و انتقال آب‌های آلوده و ایجاد اسلب‌های ذخیره آب شبکه آبیاری، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اصلاح باغات، ۱۸۰ میلیارد تومان برای صدور سند و رفع تدخلات کشاورزی، ۳۰۰ میلیارد تومان برای صیانت از آب، آبخیزداری، آبخوان‌داری و بیابان‌زدایی و صیانت از جنگل‌های زاگرس، یگان حفاظت منابع طبیعی و امور اراضی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای کمک به عشایر در بحث آبرسانی و ۵۷۰ میلیارد تومان برای کمک به زیرساخت شهرک‌های کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ میلیارد تومان حمایت از پرورش شتر در بخش کویری، ۶۰ میلیارد تومان ایجاد صندوق گیاهان دارویی و گل محمدی، ۶۰ میلیارد تومان کمک به آزمایش‌های دامپزشکی و ۱۰۰ میلیارد تومان احداث جاده بین مزارع در نظر گرفته شده است.

وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در بخش دوم دو هزار میلیارد تومان یارانه سود تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای توسعه گلخانه‌ها، اشتغال جایگزین در بخش کشاورزی با اولویت غرب و شرق اصفهان و در سایر بخش‌های دچار خشکسالی و توسعه کشاورزی کم آب‌بر در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این سفر به عنوان نماینده رئیس جمهور در چهار شهرستان کاشان، آران و بیدگل، خمینی‌شهر و فلاورجان حضور پیدا کردم و مطالبات مردم را از نزدیک شنیدم.

ساداتی نژاد خاطرنشان کرد: در کاشان تکمیل محور کاشان، برزک، اردهال، جمکران، آران و بیدگل به ورامین تهران، جاده کنارگذر آران و بیدگل- ابوزیدآباد به کاشان، کمربندی کاشان، ثبت مراسم قالی شویان در تقویم کشور، آب شرب کاشان و آران و بیدگل و تکمیل بیمارستان‌های بقیه الله، ثامن و امام حسن (ع) و ارتقای شهرستان کاشان و افزایش اختیارات همچنین رفع مشکل جاده دسترسی مسکن مهر از درخواست‌های مردم این شهرستان بود.

وی گفت: در خمینی‌شهر ارتقای فرمانداری این شهرستان به "فرمانداری ویژه"، ارتقای درچه به شهرستان، توسعه متروی اصفهان - خمینی شهر، بازسازی مدارس تخریبی و رسیدگی ویژه به محله جوی آباد از درخواست‌های مردم خمینی شهر بود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در فلاورجان بحران آب کشاورزی، تکمیل ورزشگاه دو هزار نفری، بازسازی مدارس تخریبی، ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهرستان، مرمت شبکه فرسوده آب شرب، مرمت آثار باستانی و رسیدگی به مشکل اشتغال از جمله مسائل مطرح شده بود.

کد خبر 582309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.