نائین چشم‌انتظار نگاه مسئولان/ طرح ناتمام زباله‌های گلشهر

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نائین چشم‌انتظار نگاه مسئولان»، «تامین حقابه گاوخونی؛ لازمه تداوم حیات در ورزنه»، «تکمیل پروژه‌های شهرداری نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار»، «حضور وزیر ارشاد در شهرک صنعتی رازی شهرضا»، «مردم کاشان از رئیس‌جمهور چه می‌خواهند»، «ثبت شهر تالابی ورزنه زمینه‌ساز حفظ زیست‌بوم منطقه»، «برگزاری ویژه‌برنامه روز ملی گل در محلات»، «تکمیل مترو اصفهان-خمینی‌شهر؛ نیازمند تخصیص اعتبار»، «مطالبات شهرداری خوانسار از رئیس‌جمهور» و «طرح ناتمام جمع‌آوری زباله‌های گلشهر» عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

نائین چشم‌انتظار نگاه مسئولان

گفت‌وگوی " نائین چشم‌انتظار نگاه مسئولان" با شهردار این شهر در هفته گذشته مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

شهر نائین یکی از کهن‌ترین شهرهای استان اصفهان است که به لحاظ تاریخی و میراث فرهنگی، جایگاه والایی دارد و توسعه روزافزون این شهر نیازمند نگاه ویژه مسئولان است.

شهر نائین به دلیل قرار گرفتن در منطقه دشت کویر دارای آب و هوای خشک است. این اقلیم بر نحوه ساخت بناهای شهر اثر گذاشته و معماری فاخری را در قلب فلات مرکزی ایران به عرصه نمایش گذاشته است. وجود آثار تاریخی و بافت‌های با ارزش به قدمت بیش از ۳۰۰۰ سال شاهدی بر این مدعا است.

مدیریت شهری نائین قصد دارد به منظور بهبود وضعیت فضاهای تاریخی، بافت‌های باارزش شهر و جذب گردشگر اقداماتی انجام دهد. با توجه به موقعیت ویژه این شهر در سطح کشور، بهبود وضعیت فضاهای شهری و احیای بافت‌های تاریخی نیازمند نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری به این شهر میراثی و تاریخی است.

تأمین حقابه گاوخونی؛ لازمه تداوم حیات در ورزنه

حامد اخگر شهردار ورزنه گفت: مهم‌ترین مطالبه من از رئیس‌جمهور به‌عنوان شهردار ورزنه، تأمین حقابه کشاورزی و توجه به وضعیت زیست‌محیطی شرق استان اصفهان است که منجربه احیای تالاب گاوخونی، رونق کشاورزی منطقه و کاهش فرونشست زمین می‌شود.

وی با بیان اینکه شهر ورزنه به‌عنوان یک شهر تالابی منتخب کنوانسیون رامسر در مسیر توسعه پایدار شهری گام برداشته است، افزود: توجه نداشتن به زیست‌بوم و حیات تالاب گاوخونی تبعات زیادی برای منطقه در پی دارد و احیای این تالاب و حقابه کشاورزان شرق، باید مورد توجه قرار بگیرد.

شهردار ورزنه گفت: توجه نداشتن به زیست‌بوم و حیات تالاب گاوخونی، تبعات زیادی برای منطقه و شهر ورزنه در پی دارد و احیای این تالاب و تأمین حقابه کشاورزان، جزو مطالبات اصلی مردم شرق اصفهان از رئیس‌جمهور است.

تکمیل پروژه‌های شهرداری نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار است

سیداحمد عبدالهی شهردار بویین‌میاندشت گفت: اجرای پروژه طرح گردشگری، لاین کنارگذر جاده ترانزیتی شهر، میدان میوه‌وتره‌بار و کارخانه آسفالت شهر تأثیر بسزایی بر درآمدزایی شهرداری بویین‌میاندشت دارد؛ انتظار داریم در سفر ریاست‌جمهوری به اصفهان ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها تخصیص داده شود.

وی افزود: سال گذشته ساخت کارخانه سنگ‌شکن شهرداری بویین‌میاندشت در زمینی به مساحت سه هکتار در نزدیکی تونل خوانسار-بویین‌میاندشت به بهره‌برداری رسید، اما نیازمند اعتبار برای تکمیل پروژه هستیم.

شهردار بویین‌میاندشت تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه آسفالت با ظرفیت روزانه ۵۰۰ تن و خام‌فروشی، برای شهرداری درآمدزایی به‌صرفه‌ای ندارد، لازم است آسفالت و قطعات بتنی به تولیدات کارخانه اضافه شود.

حضور وزیر ارشاد در شهرک صنعتی رازی شهرضا

از عناوین پربازدید خبری شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته " حضور وزیر ارشاد در شهرک صنعتی رازی شهرضا" بود.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست‌وپنجمین سفر استانی هیئت دولت، به شهرستان شهرضا سفر کرد و قرار است در این سفر از شرکت ترام چاپ بازدید کند.

وی سپس در گلزار شهدا و امام‌زاده شاهرضا حضور خواهد یافت و بر سر مزار سردار شهید محمد ابراهیم همت حاضر خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به شهرضا، برای دیدار مردمی در فرمانداری حاضر خواهد شد. همچنین بازدید از محله کم‌برخوردار اسلام‌آباد و حضور در جمع نخبگان و خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر کاری است.

مردم کاشان از رئیس‌جمهور چه می‌خواهند؟

حسن بخشنده‌امنیه شهردار کاشان گفت: عمده مطالبات شهرداری کاشان از رئیس‌جمهور در جلسه مشترک شهرداران با استاندار اصفهان عنوان شد و پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام شهر کاشان، مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این جلسه توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر مورد بررسی قرار گرفت، افزود: هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است که امیدوار هستیم در سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان این میزان اعتبار محقق شود.

شهردار کاشان در خصوص مشکلات ترافیکی کاشان، خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی و ترافیکی این منطقه به دلیل نبود بودجه ناتمام مانده است که امیدواریم با حضور رئیس‌جمهور در کاشان، اعتبار لازم برای انجام این طرح‌ها تأمین و دغدغه ترافیکی مردم شهرستان رفع شود.

ثبت شهر تالابی ورزنه زمینه‌ساز حفظ زیست‌بوم منطقه

حامد اخگر شهردار ورزنه گفت: ثبت شهرهای تالابی کشور در فهرست جهانی اتفاق مثبتی در راستای ارتقای جایگاه تالاب‌ها در کشور است و می‌تواند گام‌های مؤثر دولت و مجلس برای حفظ تالاب‌ها را سرعت ببخشد؛ ثبت شهرهای تالابی در سطح بین‌المللی نقش مهمی در بسیج جوامع شهری و حفظ تالاب‌ها دارد.

وی افزود: پس از تأیید کمیته‌های فنی مرتبط با دبیرخانه کنوانسیون رامسر در ژنو، گواهی چهار ساله بین‌المللی برای شهرهای تالابی جهانی صادر می‌شود و تمدید آن بستگی به تداوم فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیران شهرهای تالابی برای بهره‌مندی خردمندانه از تالاب‌ها و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به این اکوسیستم‌ها دارد.

شهردار ورزنه تصریح کرد: ثبت شهر تالابی ورزنه در سطح بین‌المللی موجب حساسیت بیشتر شهروندان نسبت‌به شرایط تالاب گاوخونی شده و زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر آنان و حفظ زیست‌بوم این تالاب بین‌المللی فراهم می‌کند.

برگزاری ویژه‌برنامه روز ملی گل در محلات

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته «برگزاری ویژه‌برنامه روز ملی گل در محلات» بود.

مرجان خسروانی مدیر روابط عمومی شهرداری محلات گفت: ویژه‌برنامه روز ملی گل با هدف شناساندن ظرفیت‌های شهر محلات در حوزه صنایع مرتبط با گل برگزار می‌شود، همزمان با فرارسیدن بیست‌وپنجم خردادماه روز ملی گل، ویژه برنامه‌ای به مناسبت این روز با مشارکت شرکت تعاونی‌های گل‌وگیاه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از بیست‌وپنجم لغایت بیست‌وهفتم خردادماه سال جاری، ویژه‌برنامه‌ای در محل بوستان سرچشمه محلات همراه با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد هنری و نمایش المان‌های مختلف گل و گیاه، برپا می‌شود.

مدیر روابط عمومی شهرداری محلات تصریح کرد: این برنامه با هدف گرامیداشت روز گل و گیاه، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و شناساندن ظرفیت‌های شهرستان محلات در صنعت گل و گیاه به گردشگران برگزار خواهد شد.

تکمیل مترو اصفهان-خمینی‌شهر؛ نیازمند تخصیص اعتبار

علی‌اصغر حاج‌حیدری شهردار خمینی‌شهر گفت: خط دو مترو اصفهان از زینبیه آغاز می‌شود و با گذر از صمدیه، رهنان و دانشگاه پیام‌نور به خمینی‌شهر می‌رسد. طول پروژه خط مترو در خمینی‌شهر پنج کیلومتر است و انتظار داریم اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات ملی تأمین شود.

وی با بیان اینکه پروژه کنار گذر خمینی‌شهر حدفاصل چشمه لادور-صنعتی دو شاخ و بلوار الغدیر است، افزود: اجرای این پروژه تأثیر بسزایی بر توسعه خمینی‌شهر و اصفهان دارد.

شهردار خمینی‌شهر تصریح کرد: طول پروژه رینگ چهارم خمینی‌شهر ۹ کیلومتر است که با اتصال به میدان استقلال اصفهان به بلوار الغدیر می‌رسد. با توجه به حجم آزادسازی‌های در مسیر اجرای پروژه نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

مطالبات شهرداری خوانسار از رئیس‌جمهور

مهدی احمدی شهردار خوانسار گفت: عملیات بهسازی دیوار ساحلی خوانسار به طول هفت کیلومتر است، تکمیل این پروژه به علت قرار داشتن در کنار معابر عمومی و مناطق مسکونی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: ساماندهی رودخانه‌های فصلی به منظور جلوگیری از آسیب به منازل مسکونی اطراف مسیل و کوچه سرچشمه، انجام می‌شود.

شهردار خوانسار تصریح کرد: هدایت سیلاب، جلوگیری از تخریب رودخانه، پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه، تخریب منازل و جاری شدن سیل و تسهیل در عبور و مرور از اهداف دیگر اجرای این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه دیوار ساحلی شهر خوانسار به ۴۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص اعتبار به اتمام می‌رسد.

طرح ناتمام جمع‌آوری زباله‌های گلشهر

از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته، گزارشی با عنوان " طرح ناتمام جمع‌آوری زباله‌های گلشهر" با شهردار این شهر بود.

این روزها توجه به طلای کثیف یا همان پسماند قابل بازیافت در تمام شهرهای دنیا بیشتر شده است و شهرداری‌ها به‌دنبال درآمدزایی هستند تا نیاز شهروندان خود را از طریق پسماندهای بازیافتی تأمین کنند.

فرایند بازیابی ضایعات و زباله‌ها و پردازش مجدد این مواد برای تبدیل آن‌ها به مواد مفید و قابل‌استفاده، قدمت دیرینه‌ای دارد و تاریخ آغاز این فعالیت به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد.

جمع‌آوری اقلام بازیافتی به‌طورکلی موجب حفظ منابع طبیعی، کاهش میزان آلودگی آب، خاک و هوا، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سایر گازهای مضر برای سلامت انسان، حیات‌وحش و محیط‌زیست، کاهش میزان زباله‌ها و گازها و سموم متصاعد شده از آن‌ها می‌شود.

کد خبر 582193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.