بیشتر مصوبات سفر رئیس‌جمهور به اصفهان در حوزه نوسازی مدارس است

معاون حقوقی و امورمجلس وزیر آموزش و پرورش بیشتر مصوبات استانی سفر رئیس‌جمهور به اصفهان را در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس دانست و گفت: بیشترین مراجعات امروز در حوزه ساماندهی نیروی انسانی و نیروهای حق‌التدریس، پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی، خرید خدمات آموزشی و معلمان مدارس غیردولتی است.

قاسم احمدی لاشکی در آستانه سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان با استقرار در اداره کل آموزش و پرورش این استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پیش از آنکه رئیس‌جمهور به همراه اعضای کابینه وارد استانی شود موضوعات در همه حوزه‌ها رصد و برنامه‌ریزی و راهکارها ارائه می‌شود و تا اندازه ممکن سعی می‌شود برای حل موضوعات راهکارهایی ارائه شود.

وی یکی از موضوعات بسیار مهم در آموزش و پرورش را فضای آموزشی دانست و افزود: برخی نقاط در استان اصفهان برخوردار نیستند و ما هم قبول داریم که همه استان به یک اندازه توسعه پیدا نکرده است، برخی از نقاط استان و نواحی وضعیت بهتری دارند و برخی دیگر بسیار محروم ماندند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌ریزی‌های پیش از سفر، اظهار کرد: در نشستی که پیش از سفر به استان اصفهان و با حضور معاون اول رئیس جمهوری و نمایندگان همه دستگاه‌ها از جمله نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و درباره موضوعات شهرستان‌های مختلف به اندازه کافی بحث و راهکارها ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری استان اصفهان که عصر فردا و به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، مصوباتی را برای این حوزه خواهیم داشت که شامل رسیدگی به برخی از مدارس فرسوده، مدارس مناطق دوردست و حتی کانکسی خواهد شد و یقین بدانید خروجی مصوباتی که غروب فردا برای استان اعلام می‌شود، در حل برخی از مشکلات راهگشاست.

مراجعه ۲۰۰ نفر به ستاد آموزش و پرورش

لاشکی با اشاره به اینکه تمام مشکلات با این مصوبات حل نخواهد شد، گفت: بخشی از مشکلات در حوزه‌های نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس حل خواهد شد ضمن اینکه از صبح امروز که در اداره کل مستقر هستیم تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر چهره به چهره مراجعه کرده‌اند و در چهار گروه از تهران نیز در حال پاسخگویی به مراجعان هستند و به نظر می‌رسد این عدد تا عصر فردا قابل توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از درخواست‌ها حل می‌شود و برخی دیگر نیز در دستور کار اقناع‌سازی قرار می‌گیرد، افزود: امیدوارم که رهاورد این سفر در همه استان و همه حوزه‌ها خیر باشد و موجب برون رفت از مشکلات باشد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش اظهار امیدواری کرد با مصوبات جلسه فردا بخشی از مشکلات استان حل شود، خاطرنشان کرد: بیشتر مصوباتی که با ریاست معاون اول قبل از حضور در استان‌ها آماده شده است در حوزه نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس قرار دارد از جمله پروژه‌های سالن‌های ورزشی، استخرهای نیمه کاره و پروژه‌های فنی و آموزشی و پرورشی و نیمه کاره داریم که امیدواریم پرونده آنها نهایی و بسته شود.

وی درباره تعریف پروژه‌های مدرسه‌سازی گفت: اگر در برخی از نقاط به اضطرار تشخیص داده شد که صلاحیت دارا بودن مدرسه را دارند اما تاکنون در قبال آنها غفلت شده است مانند مناطق دوردست که لازم است خدماتی در حوزه تجهیز مدارس و ایجاد امکانات آموزشی، هوشمندسازی و مواردی از این دست انجام شود، در دستور کار قرار می‌گیرد.

بیشترین درخواست در حوزه ساماندهی نیروی انسانی

لاشکی با اشاره به بیشترین درخواست مراجعان در این سفر استانی، ادامه داد: بیشتر مراجعات در حوزه ساماندهی نیروی انسانی است که به حوزه کارگزینی آموزش و پرورش مربوط می‌شود که آنها را نیز دنبال می‌کنیم، بخشی هم مربوط به مسکن فرهنگیان است از جمله اینکه یک فرهنگی با ۳۰ سال سابقه، هنوز ممکن است از داشتن یک مسکن معمولی محروم باشد.

وی از انجام هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی برای تأمین زمین موردنیاز ساخت مسکن فرهنگیان خبر داد و گفت: در حال حاضر برای حدود ۷۵ هزار درخواست مسکن فرهنگیان اقدامات لازم صورت گرفت و به مرحله آغاز ساخت و ساز رسیده است که بخشی از آن نیز مربوط به استان اصفهان است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش بخشی از مراجعان را در حوزه تخلفات اداری دانست و گفت: برای تعداد کمی از مراجعان در گذشته در حوزه تخلفات اداری رأی یی صادر و حقشان ضایع شده است اما بیشترین مراجعات در حوزه ساماندهی نیروی انسانی است، افرادی که به عنوان حق‌التدریس، نیروهای پیش‌دبستانی، نیروهای نهضت سوادآموزی، نیروهای خرید خدمات آموزشی و معلمانی که در مدارس غیردولتی تدریس می‌کنند نیاز به حمایت دارند.

وی ساماندهی نیروی انسانی را تکلیف قانونی آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: به استناد تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون الحاق که مجلس تصویب کرده بود و در نیمه برج دو سال ۹۹ ابلاغ کرده بود، با این افراد صحبت می‌کنیم و پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

کد خبر 581982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.