چه ارتباطی بین انزوای اجتماعی و زوال عقل وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی، احتمال بروز زوال عقل را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین انزوای اجتماعی و خطر بروز زوال عقل مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف داده‌های تصویربرداری از مغز بیش از ۳۰ هزار نفر در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند و متوجه شدند افرادی که از نظر اجتماعی منزوی بودند حجم کمتری از ماده خاکستری در مناطق مغز مرتبط با حافظه و یادگیری داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی نه تنهایی، می‌تواند باعث تغییراتی در بعضی ساختارهای مغزی شود و خطر ابتلاء به زوال عقل را افزایش دهد. محققان معتقدند که انزوای اجتماعی می‌تواند به عنوان پیش‌بینی کننده خطر زوال عقل استفاده شود. براساس این مطالعه، افراد منزوی از نظر اجتماعی ۲۶ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به زوال عقل قرار دارند.

به گفته پژوهشگران، ارتباط بین انزوای اجتماعی و زوال عقلی در میان افراد بالای ۶۰ سال قوی‌تر و قابل‌توجه‌تر بوده است. بین انزوای اجتماعی که حالتی عینی از ارتباطات اجتماعی پایین است و تنهایی که انزوای اجتماعی ذهنی است، تفاوت وجود دارد. هر دو خطراتی برای سلامتی دارند، اما نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که انزوای اجتماعی، نه احساس تنهایی، عامل خطر برای زوال عقل در سنین بالاتر است.

کد خبر 581863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.