اجرای برق‌رسانی به بلوک‌های شهرک مشاغل کارگاهی نیازمند همراهی اصناف است

مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی، زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا براساس نیاز، انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یوسفان امروز _بیست‌وچهارم خردادماه ۱۴۰۱_ در نشست بررسی آخرین وضعیت شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر با بیان اینکه براساس قانون هزینه برق‌رسانی به شهرک‌ها به دلیل استقرار در خارج از محدوده با متولی ساخت آن است، اظهار کرد: شهرک‌های صنعتی، کارگاهی، گلخانه‌ای و پروژه‌هایی که در این فاز قرار داشته باشد طبق قانون باید با آورده اعضا، خدماتی چون برق آن‌ها تأمین شود؛ البته در برخی مواقع چنین استنباط می‌شود که بودجه‌ای سرگردان وجود دارد و می‌توان آن را در پروژه‌ای هزینه کرد، اما در واقعیت چنین نیست و باید این مسئله را از ذهن خارج کرد.

وی افزود: زمین شهرک مشاغل کارگاهی توسط شهرداری و با قیمتی ناچیز به متقاضیان استقرار در این مجموعه واگذار شده و با تأمین زیرساخت‌ها، این اراضی قطعاً با افزایش قیمت روبه‌رو خواهند بود؛ از این رو به لحاظ قانونی و شرعی صحیح نیست که دولت بودجه‌ای را برای عده‌ای خاص و در شهرکی خاص که ارزش افزوده قابل توجهی برای صاحبان آن ایجاد می‌شود، هزینه کند.

مسئول امور برق شهرستان لنجان تصریح کرد: شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر جزو مجموعه‌هایی به شمار می‌آید که معابر و شبکه برق آن به صورت اصولی به مرحله اجرا رسیده است. پس از اجرای شبکه فشار قوی برخی انتظار داشتند که شهرداری اجرای شبکه فشار ضعیف را نیز برعهده بگیرد.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای در سال ۱۳۹۲ میان شهرداری زرین‌شهر و اداره برق شهرستان لنجان با هدف برق‌رسانی به این مجموعه به امضا رسید و اداره برق طرحی را در قالب شبکه دو مداره طراحی کرد، در نهایت شبکه اصلی و شبکه داخلی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شد.

یوسفان اضافه کرد: با اتصال برق شهرک مشاغل کارگاهی به شبکه اصلی، زمینه لازم برای صاحبان مشاغل جهت ارائه درخواست خرید انشعاب برق از سوی متقاضیان به اداره برق شهرستان مهیا شده تا براساس نیاز انشعاب تک‌فاز و سه فاز با آمپرهای مورد نیاز به آنان واگذار شود.

وی مطرح کرد: در واگذاری انشعاب برق به متقاضیان در شهرک مشاغل کارگاهی زرین‌شهر، پیشرفت ۷۰ درصدی مکان مورد درخواست است که این مهم در بخش قابل توجهی از شهرک اتفاق نیفتاده است و با توجه به اهمیت واگذاری انشعاب برق به برخی متقاضیان، معاون مهندسی اداره برق استان بازدیدی که از شهرک داشت تا بتوانیم سازوکار مناسب را برای ارائه خدمات مورد نیاز ترسیم کنیم.

مسئول امور برق شهرستان لنجان گفت: پس از بازدید و برگزاری جلسه کارشناسی، مجوزی اخذ شد که مالکان بلوک‌ها بتوانند ترانس مورد نظر را نصب کنند تا در زمانی که کلیه صاحبان مشاغل در یک بلوک محل استقرار خود را به اتمام رساندند، بتوانند از ظرفیت تعریف شده استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلی که امروز با آن مواجه هستیم آن است که تنها افرادی که اقدام به ساخت‌وساز کرده‌اند تمایل به استفاده از شبکه برق دارند و دیگر افراد همچنان تمایلی به پرداخت هزینه اعلام شده برای اجرای پروژه ندارند؛ درحالی‌که اگر همراهی همه افراد وجود داشته باشد پروژه قابلیت اجرا به خود خواهد گرفت.

کد خبر 581674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.