شمشیرهایی که حریف ایمان نشد

هشت‌سال پیش در چنین روزی، جنایتی در پایگاه هوایی اسپایکر در تکریت عراق به وقوع پیوست که در تاریخ کم‌نظیر است؛ روزی که دجله به خون نشست، اما هیچ صدایی از مدعیان حقوق بشر بلند نشد!

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وسوم خردادماه سال ۱۳۹۳، عراق شاهد یکی از فجیع‌ترین جنایت‌ها در تاریخ معاصر بود؛ ۱۶۰۰ جوان از اهالی استان‌های شیعه‌نشین جنوب و مرکز عراق در کاخ‌های صدام، دیکتاتور سابق حاکم بر عراق در شهر تکریت واقع در شمال بغداد، سربریده یا به صورت جمعی تیرباران شدند. داعشی‌ها پیکر بعضی از آن‌ها را در این قتل‌عام دسته‌جمعی به رود دجله انداختند، آن روز آب دجله به خون نشست.

این جوانان، دانشجویان نیروهای هوایی عراق بودند که دوره آموزشی آنها در پادگان اسپایکر در حدود ۱۵ کیلومتری غرب تکریت با سقوط موصل مرکز استان نینوا به دست گروه تروریستی داعش هم‌زمان شده بود.

شهید حاج قاسم سلیمانی سال ۹۶ در یکی از سخنرانی‌هایش در خصوص این جنایت هولناک گفته بود: «در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربرها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده است، ۲۲۰۰ نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست‌بسته سر بریدند و تیرباران کردند، هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش جدا کرده و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ چنین توحشی نداشته‌ایم»

شهید سلیمانی همچنین گفته بود: «ما در خاطرات زندگی‌مان با صحنه‌هایی روبه‌رو شده‌ایم که باورمان نمی‌شود. در صحنه کربلا العیاذبالله کوچک‌ترین ضعفی اتفاق افتاده باشد، این شمشیرهای براق برنده را، این کاردها، شمشیرهای خاص سر بریدن را، این جوان‌هایی که از شیعه در تکریت گرفتند، این ۱۶۰۰ نفر را، به هریک از آن‌ها گفتند به مذهب خودت پشت کن، به اصول خودت اهانت کن، تیزی شمشیر را بر گلوی خودش حس می‌کرد، اما حاضر نشد. حادثه عاشورا خیلی عظمت داشت که بعد از ۱۴۰۰ سال چنین تأثیری در جامعه امروز ما گذاشته است. ما این اتفاقات و صحنه‌ها را چه در جنگ خودمان و چه در سوریه و عراق فراوان دیده‌ایم.»

کد خبر 581574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.