۲۱ قطعه پرنده از ۹ گونه جدید به باغ پرندگان اضافه شد

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: با نظارت مشاوران دامپزشکی و کارشناسان مرتبط ۲۱ قطعه پرنده از ۹ گونه جدید به باغ پرندگان اضافه شد.

مهدی قائلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: باغ پرندگان یکی از مراکز گردشگری اصفهان است که هر ساله مورد بازدید قشر عظیمی از شهروندان و گردشگران، افراد دوستدار طبیعت و بازدیدهای جمعی در قالب اردوهای گروهی از نهادهای مختلف قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به قدمت فعالیت باغ پرندگان، افزود: اصلاحات ساختاری باغ پرندگان در چند بخش صورت گرفته است و در بخش توسعه و ابنیه‌ای بودجه مورد نیاز تخصیص یافته است که در چند مرحله به اجرا در خواهد آمد. در بخش زیرساخت نیز تمام مراحل خرید بلیت به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که در صدد تکمیل آن هستیم.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: برخی از بازدیدکنندگان باغ پرندگان دائمی هستند که برای این افراد نیز به‌روزرسانی فضای موجود و ورود گونه‌های جدید پرندگان انجام شده است تا تازگی و تغییرات محسوس را شاهد باشند.

وی با بیان اینکه از اواخر بهمن‌ماه سال گذشته گونه‌های جدیدی از پرندگان خریداری و به مجموعه پرندگان اضافه شده است، تصریح کرد: ۲۱ قطعه پرنده از ۹ گونه شامل طاووس قهوه‌ای، قرقاول لیدی، اردک ووداگ، اردک ماندارین سفید و قرمز، قرقاول لیمویی، طاووس اوپال، توکان نوک پرچمی از این گونه‌ها است.

قائلی با اشاره به خرید گونه نادری از شترمرغ استرالیایی از نوع "امو"، گفت: از این‌گونه شترمرغ سه قطعه با همت همکاران خریداری شده است و در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است؛ البته این به‌روزرسانی به نحوی است که ورود پرندگان جدید بر اساس استاندارد و ضوابط و مقررات مربوطه انجام شده است و با توجه به اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه مصوب ۱۴۰۱ مدیریت طرح ناژوان، ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تحولات چشمگیر دیگری را نیز پیش رو خواهیم داشت که به تناسب با زمان در حوزه‌های مختلف شکل می‌گیرد و اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان و گردشگران انجام خواهد شد.

کد خبر 581557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.