افزایش ۵ برابری گزارش‌های وارده به سامانه‌های ستاد خبری و گزارشگران فساد

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان گفت: افزایش پنج برابری گزارش‌های وارده به سامانه‌های ستاد خبری و گزارشگران فساد نتیجه ایجاد بستر لازم جهت ارتباط بیشتر مردم با بازرس کل استان است.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌مهریزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نزدیک شدن اصحاب رسانه به دستگاه‌های نظارتی از جمله بازرسی کل اصفهان از بروز بسیاری از مشکلات در استان جلوگیری می‌کند با توجه به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و سازمان بازرسی کشور باید ارتباط بیش از گذشته با رسانه‌ها تقویت شود.

وی با اشاره به تقویت ارتباط با مردم، افزود: سازمان بازرسی کل کشور طی دو سال گذشته علاوه بر سامانه ستاد خبری تحت عنوان «سامانه ۱۳۶» سامانه گزارشگران فساد را نیز راه‌اندازی کرده است تا دسترسی و ارتباط مردم جهت اعلام گزارش و شکایات بهتر و دغدغه آنان کمتر شود.

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان اعلام گزارش به صورت تلفنی و حضوری را از دیگر راه‌های ارتباط مردم با بازرس کل استان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش پنج برابری گزارش‌های وارده به سامانه‌های ستاد خبری و گزارشگران فساد نتیجه ایجاد بستر لازم جهت ارتباط بیشتر مردم با بازرس کل استان است.

طباطبایی‌مهریزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۸۰۰ گزارش در سامانه‌ها ثبت و رسیدگی شد، ادامه داد: بازرسی کل استان از سال ۹۸ تاکنون با رشد قابل توجهی گزارش‌های مردمی روبه‌رو بوده است که به دو صورت اعلام و شکایت واصل شده است.

وی تصریح کرد: دسته اول، گزارش‌های عمومی و اعلامی است که مربوط به تخلف‌هایی می‌شود که مردم مطلع و موضوع را اعلام می‌کنند و دسته دوم شکایات به جهت مشکلاتی است که مردم در مواجه با دستگاه و موضوعات مربوط به امور شخصی خودشان ارسال می‌کنند.

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان با بیان اینکه اعتقاد و سیاست بازرسی کل استان بر پیشگیری و اصلاح امور است، تاکید کرد: به دنبال مچ‌گیری نیستیم و دلیل این ادعا کاهش آمار تعداد پرونده‌های کیفری و تخلفاتی است. با وجود اینکه بازرسی کل استان با افزایش آمار دریافت شکایت‌ها روبه‌رو بوده است، آمار تعداد پرونده‌های کیفری به یک‌سوم کاهش پیدا کرده است که نشان می‌دهد مبنای کار بازرسی کل استان پیشگیری و اصلاح امور است.

نزدیک به ۴۰۰ نامه هشداری به دستگاه‌های اجرایی استان ارسال شده است

طباطبایی‌مهریزی با بیان اینکه قریب به ۴۰۰ نامه هشداری به دستگاه‌ها ارسال شده است، اظهار کرد: اصل فعالیت و اقدامات انجام شده بر این مبنا است که خروجی فعالیت‌های انجام شده در دستگاه‌ها موجبات رضایت‌مندی مردم را فراهم نماید.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مواردی که بازرسی کل استان در رصد فعالیت‌های دستگاه‌ها انجام می‌دهد، تکریم ارباب‌رجوع و رضایت‌مندی مردم است؛ به همین جهت این سازمان در جلسه‌ها، دوره‌های آموزشی، مکاتبه‌ها و بازدید از دستگاه‌ها، تأکید رعایت حقوق شهروندی و تکریم ارباب‌رجوع و رضایتمندی مردم دارد.

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان گفت: بازرسی مربوطه در بازرسی کل استان از تمام شهرداری‌ها استان به صورت سرزده برای بررسی تکریم ارباب‌رجوع و رضایتمندی مردم از نحوه ارائه خدمات بازدید داشته است.

برگشت ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خلع ید شده به بیت‌المال

طباطبایی‌مهریزی با اشاره به اقدامات انجام شده، نظارت و پیشگیری را از اولویت‌های بازرسی استان دانست و گفت شناسایی آسیب‌ها و توجه به گلوگاه‌ها از جمله نظارت بر سامانه معاملات، اقدامات دستگاه‌ها در خصوص مناقصه و مزایده را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی در خصوص نظارت بر روند واگذاری اراضی و تصرفات و ساخت‌وسازهای خلاف، تاکید کرد: بیش از ۴۵۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف شد. موضوعی که در مورد تصرفات و واگذاری‌های زمین در حوزه منابع طبیعی با آن مواجه هستیم این است که بخشی از این واگذاری‌ها به گونه‌ای است که یا طرح اجرا نمی‌شود یا بهره‌برداری دیگری می‌شود و در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی یا گردشگری خروجی مؤثری وجود ندارد.

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و بازرس کل استان اصفهان ادامه داد: این امر یک آسیب جدی است و دلیل آن نبود دقت نظر در اهلیت سرمایه‌گذار، طرح توجیهی و در نهایت اخذ نکردن تضمین‌هایی لازم برای انجام کار است.

طباطبایی‌مهریزی اظهار کرد: این مشکل تنها به واگذاری اراضی در حوزه گردشگری محدود نیست بلکه در واگذاری‌های حوزه کشاورزی و صنعتی هم همین مشکل جاری است.

کد خبر 581538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.