تکی که بی‌جواب نماند

بیست‌وسوم خردادماه، سالروز آغاز عملیات بیت‌المقدس‌هفت است، عملیاتی که در آن رزمندگان اسلام با لب تشنه به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با ایستادگی در مقابل دشمن، اجازه ندادند که بعثی‌ها بار دیگر به حریم کشور تجاوز کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات بیت‌المقدس‌هفت در نخستین ساعات بامداد بیست‌وسوم خردادماه ۱۳۶۷ با رمز مبارک یا اباعبدالله‌الحسین (ع) و با هدف انهدام نیروهای دشمن آغاز شد، این عملیات در واکنش به تک دشمن و تصرف شلمچه در این منطقه اجرا شد.

در نیمه نخست خرداد سال ۱۳۶۷، رژیم عراق با به‌کارگیری گسترده سلاح‌های شیمیایی و همچنین با همکاری آمریکا و حمایت بی‌دریغ ارتجاع عرب، توانست شلمچه و جزایر مجنون را به تصرف خود در آورد.

عملیات بیت‌المقدس‌هفت در حالی آغاز شد که دشمن چند ساعت قبل از شروع آن، مواضع رزمندگان را به شدت زیر آتشبار سنگین قرار داده بود، اما این گلوله‌باران کوچک‌ترین خللی در حمله ارتش اسلام وارد نکرد.

رزمندگان اسلام با عبور از موانع ایذایی از چند محور به مواضع دشمن یورش بردند، هجمه برق‌آسای آنها درهمان ابتدا، خطوط مقدم دشمن را در هم کوبید و رزمندگان اسلام پس از پشت سر گذاشتن دژهای دفاعی مقدماتی، در عمق نیروهای عراقی پیشروی کردند.

قوای اسلام در پایان عملیات، با انهدام بخش عظیمی از ماشین جنگی عراق و وارد کردن تلفات سنگین به دشمن، به همراه غنایم زیادی به مواضع خود برگشتند. در این عملیات تعداد چهار تیپ عراق منهدم شد و قرارگاه ۱۹ عراق نیز از ضربات رزمندگان اسلام مصون نماند و به خاکستر تبدیل شد.

نیروی زمینی سپاه پاسداران در عملیات بیت‌المقدس‌هفت با گردان‌های کمیل، گردان میثم، گردان حمزه، گردان امام حسین (ع)، گردان ابوالفضل (ع)، گردان سردار جنگل، گردان ابوذر، گردان یا رسول (ص)، گردان سلمان، گردان امیرالمومنین (ع)، موفق شد نزدیک به ۸۰ درصد از امکانات دشمن در منطقه شلمچه را منهدم کند و بار دیگر قدرت توپخانه و پدافند را به نمایش بگذارد.

کد خبر 581492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.