تشکیل قرارگاه ایمنی در مدیریت شهری تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پس از حادثه متروپل در شهرداری تهران اتفاق بسیار خوبی افتاد و قرارگاه ایمنی تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی اقراریان، امروز -یک‌شنبه، بیست‌ودوم خردادماه- در شصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری به شهردار تهران، اظهار کرد: بعد از حادثه متروپل شاهد بودیم که در شهرداری تهران یک اتفاق بسیار خوبی افتاد و آن‌هم شکل‌گیری قرارگاه ایمنی بود، ولی باید بگویم اتفاقی که می‌افتد این است که یک حادثه‌ای تکرار می‌شود، روی آن حادثه تمرکز می‌کنیم برای آن کارگروه و قرارگاه تشکیل می‌دهیم بعد از یک مدتی آن را فراموش می‌کنیم یعنی دچار یک بیماری به نام بیماری تکرار، تمرکز، فراموشی هستیم، حوادث مشابه زیادی وجود داشته که به علت بی‌توجهی دوباره تکرار شده‌اند، در واقع حادثه اتفاق می‌افتد، سروصدایی می‌شود و بعد نیز فراموشی تا حادثه بعدی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در شهر تهران و در دوره مدیریتی فعلی ساختمان‌هایی در حال ساخت است که بخشی از آن‌ها پروانه ساختمانی ندارد، یعنی از مبنا و اساس بدون مجوز در حال ساخت است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند یک متروپل بالقوه باشد. این ساخت‌وسازها یا در حریم شهر تهران اتفاق می‌افتد که نتیجه بی‌توجهی و اهتمام دستگاه‌های ذی‌ربط است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در مناطق بیست‌ودوگانه تهران مانند منطقه گلاب دره که نیازمند اقدام مشترک شهرداری، دادستانی و نیروی انتظامی است، قرارگاه ایمنی تشکیل شده کار بسیار خوبی است، اولین اقدامی که در قرارگاه ایمنی باید انجام شود، این است که جلوی این دسته از ساخت‌وسازها گرفته شود.

اقراریان تصریح کرد: بخشی دیگر ساختمان‌هایی است که جواز چهار، پنج طبقه می‌گیرد، اما مالکان حدود هفت یا هشت طبقه می‌سازند، به صراحت عرض می‌کنم بعضی از سازنده‌های این ساختمان‌ها شبکه ارازل و اوباش سازمان‌یافته دارند که حتی نیروی انتظامی نیز اعلام می‌کند که کاری در خصوص مقابله با آن‌ها نمی‌تواند انجام دهد! من در بازدید منطقه ۱۹ با فرماندهان ارشد ناجا صحبت کردم و اعلام کردم که این موضوع پذیرفته نیست که بگوییم زورمان نمی‌رسد و اگر ناجا مقتدرانه بخواهد برخورد کند قطعاً می‌تواند.

وی افزود: خواهش من این است اجازه ندهیم این ساختمان‌ها در تهران ساخته شود، ساکنان این ساختمان‌ها افراد ضعیف و مستضعف جامعه اهستند، اما سودش را سازندگانی می‌برند که دارای شبکه و مافیا هستند، اتفاق اسف‌باری که می‌افتد این است که به این ساختمان‌های متخلف آب و برق و گاز نیز داده می‌شود، در حالی که تصریح قانونی داریم که نباید برای ساخت و سازهای غیرمجاز این تخصیص انجام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: پس نیاز نیست دنبال راهکارهای دشوار و سخت بگردیم، برای رفع این مشکل فقط کافی است به آن‌ها آب و برق و گاز و سایر مجوزها را ندهیم و به این شکل دیگر کسی آن‌ها را نخواهد خرید.

وی گفت: امیدوارم پیشگیری را مد نظر قرار دهیم و در قرارگاه ایمنی جلوی این ساخت‌وسازها را بگیریم. دادستان کل کشور و دادستان تهران اعلام آمادگی کرده است و از نیروی انتظامی خواهشمندم کمک کند تا در فضایی همدلی جلوی این دسته از ساخت‌وسازها گرفته شود و حوادث تلخی رقم نخورد، از شهردار تهران نیز خواهش می‌کنم این موضوع را با همت و با جدیت پیگیری کند و موارد فوق به عنوان تذکر به شهردار تهران، جهت بررسی، اعلام می‌شود.

کد خبر 581361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.