اهمیت ارتقای سطح زندگی شهروندان در محله ارغوانیه

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از افزایش ارتقای سطح زندگی با ارائه خدمات بیشتر به اهالی این محله در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان طی ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی امروز -بیست‌ودوم خردادماه- در اختتامیه برنامه‌ها و جشن‌های دهه کرامت در شب میلاد امام رضا (ع) که در محله ارغوانیه منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات شاخص در دوره ششم مدیریت شهری، معطوف شدن برنامه‌های مختلف در محلات است، ارغوانیه با بیش از هشت هزار نفر جمعیت و با مساحتی حدود ۲۷۵ هکتار از جمله محلاتی است که در گذشته کمتر به آن توجه شده و مشکلات زیادی دارد که به همت مدیریت شهری درصدد رفع معضلات موجود در این محله هستیم.

وی ادامه داد: نبود مرکز بهداشتی و درمانی در ارغوانیه یکی از مشکلات قدیمی و از خواسته‌های شهروندان این محله بوده است، با پیگیری‌های انجام شده در حال حاضر با تأمین مکان مناسبی این نیازِ مهم پس از سال‌ها برآورده خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص توسعه نیافتن زیرساخت‌های شهری در برخی محلات، تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل قدیمی محله ارغوانیه که از مطالبات به حق اهالی و مورد تاکید همیشگی آنها بوده است، اتصال فاضلاب این محله به شبکه فاضلاب شهری بوده است که با پیگیری‌های انجام شده این مهم نیز در دست اقدام است و به زودی شاهد اتصال شرق شهر اصفهان به شبکه فاضلاب شهری خواهیم بود و به دنبال آن روند اصلاح، ترمیم و روکش آسفالت کوچه‌های این محله نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زمین ورزشی روباز و تأمین بودجه آن نیز از جمله دیگر اقدامات رفاهی است که برای این محله در نظر گرفته شده است، همچنین رفع مشکل تردد خوردهای سنگین که از معضلات کهنه این محله و باعث ایجاد مشکلات زیادی در رفت و آمد اهالی ارغوانیه شده است، با در نظر گرفتن مکان مناسبی برای احداث پارکینگ و انتقال این خودروها به داخل این مکان جدید رفع خواهد شد.

شریعتی در خصوص اضافه شدن خطوط اتوبوس شرکت واحد در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان، اظهار کرد: خط BRT منتهی به دانشگاه آزاد پاسخگوی حجم بالای رفت و آمد شهروندان نیست، به همین دلیل باید خط جدید BRT در محله ارغوانیه از مبدأ دانشگاه آزاد تا پل بزرگمهر نیز پس از مطالعات لازم در دستور کار قرار گیرد تا شهروندان در رفت و آمد خود دچار مشکلات گذشته نباشند و بخش‌هایی از خطوط دوچرخه سواری که کارشناسی نشده و باعث ایجاد اختلال در عبور و مرور شده است که باید تصحیح و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بازارچه محلی قدیمی ارغوانیه برپا می‌شود، گفت: این بازارچه که از قدمت طولانی برخوردار است و با افزایش تراکم جمعیت باعث ازدحام در برخی از کوچه‌های این محله شده که برای رفع آن با در نظر گرفتن یک قطعه زمین مناسب در همان محدوده و به صورت سازمان‌یافته یک بازارچه احداث خواهد شد، در واقع این اقدام برای بار اول در سطح شهر انجام می‌شود.

عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال آینده این منطقه باید به محلات کم برخوردار مانند قلعه "برتیانچی"برتیان"سنجوانمره" و "سمسور" که در نزدیکی ارغوانیه است، توجه بیشتری شود تا ضمن اجرای طرح‌های ویژه محله محور در آنها تمام موارد و خدماتی که درشان شهروندان آن محلات است، انجام شود.

اهمیت ارتقای سطح زندگی شهروندان در محله ارغوانیه

کد خبر 581338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.