سخنان نماینده بروجن در حضور رئیس‌جمهور، غیرمستند و سخیف بود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سخنانی که نماینده بروجن در حضور رئیس جمهور مطرح کرد، سخیف، غیرکاشناسانه، غیرمستند و غیرعادلانه بود، در حالی که بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نباید در صحبت‌های خود با دشمن مخرج مشترک داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا فلاح امروز_ یکشنبه، بیست‌ودوم خردادماه_ در نطق میان‌دستور خود در چهل‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سخنان نماینده بروجن در مجلس در حضور رئیس جمهور، اظهار کرد: امام رضا (ع) فرمود "برترین بندگان خداوند کسانی هستند که رفتار نیکو و خداپسندانه‌ای داشته باشند و مهمترین نقش را در ایجاد اتحاد و وفاق در امت اسلامی داشته باشند". همچنین رسول اکرم (ص) نیز می‌فرماید "وحدت مایه رحمت و تفرقه موجب عذاب است". از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) نیز جمله زیبایی در مورد همدلی شنیده‌ام که می‌فرمایند "مواسات یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان، هم‌میهن و محروم را با مشکلات و دردهای خود تنها نگذاشتن، به سراغ آن‌ها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آن‌ها دراز کردن است".

وی با بیان اینکه مطلع هستیم که دشمنان و منافقان به دنبال تفرقه بین اقوام ایرانی و استان‌ها هستند، ادامه داد: برخی از منافقان و حتی صهیونیسم به دنبال تجزیه استان‌های کشور هستند که امیدواریم این خواسته آن‌ها کماکان به ناکامی بینجامد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: سخنانی که نماینده بروجن در حضور رئیس جمهور مطرح کرد، سخیف، غیرکارشناسانه، غیر مستند و غیر عادلانه بود، امیدواریم تصمیمات دولت که در آینده نزدیک در استان پهناور، ولایت‌مدار و شهیدپرور اصفهان گرفته می‌شود، به گونه‌ای باشد که تمام استان‌ها از آن بهره‌مند شوند.

وی خطاب به نماینده بروجن، افزود: آن زمان که دوران جنگ و بحران بود، مردم اصفهان سخاوتمندانه و ایثارگرانه مردم جنگ‌زده خوزستان و استان‌های مرزی و مهاجران را پذیرا شدند و آن‌ها را سر سفره خود نشاندند، آن زمان که مردم به ویژه جوانان از بیکاری رنج می‌بردند مهاجران را پذیرفتند و برای آن‌ها در شهر و استان زمینه اشتغال و سکونت فراهم کردند. مردم اصفهان جوانان خود را تقدیم انقلاب کردند تا دشمنان نتوانند وجبی از خاک کشور را اشغال کنند.

زاینده‌رود حق مردم و کشاورزان است

فلاح تصریح کرد: بعد از جنگ نیز شاهد بودیم که بسیاری از جوانان استان‌های همجوار برای اشتغال به اصفهان آمدند و مردم این شهر، مهمان‌نوازی خود را نشان دادند، به رغم اینکه بسیاری از جوانان ما در اصفهان بیکار بودند، جوانان استان‌های همجوار به شرکت‌ها و کارگاه‌ها و صنایع سنگین رجوع کردند و شاغل شدند، اکنون نیز بیش از ۵۰۰ هزار نفر مهاجر از خوزستان و چهارمحال‌وبختیاری در اصفهان حضور دارند و در کنار مردم این شهر زندگی می‌کنند و مهربانانه در کنار هم سکونت دارند، اما صحبت‌های سخیف و تفرقه‌افکنانه نماینده بروجن باعث شده تا با صحبت‌های دشمنان هم نوا شوند، در حالی‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) فرمودند "سعی کنید در صحبت‌ها با دشمن مخرج مشترک نداشته باشید".

وی اضافه کرد: از تمام مسئولان استان‌های خوزستان، چهارمحال‌بختیاری، اصفهان و یزد می‌خواهیم که با صحبت‌ها و مصاحبه‌های خود در راستای اتحاد و همدلی مردم گام برداریم و تلاش کنیم تا به جای ناامیدی انگیزه و نشاط و شادی بین مردم ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: آب متعلق به کل کشور است و زاینده‌رود حق مردم به ویژه کشاورزان است، هیچ کس نمی‌تواند از ورود آب زاینده‌رود به اصفهان جلوگیری کند. امیدوارم دولت با حضور در اصفهان تصمیمی بگیرد که استان‌های خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد و اصفهان از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

کد خبر 581254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.