سامانه یکپارچه خودرو به تنش‌های بازار دامن می‌زند

یک کارشناس خودرو با بیان اینکه سامانه یکپارچه به تنش‌های بازار دامن می‌زند، گفت: تجمیع توزیع خودرو در سامانه یکپارچه به‌نحوی‌که با دفعات محدودی در سال خودرو عرضه شود، منجربه تنش‌های مقطعی در بازار خواهد شد. پیش از این با پیش‌فروش شرکت‌ها، تنش بازار کمی کنترل می‌شد که اکنون این اتفاق نخواهد افتاد.

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص تأثیری که عرضه خودرو در بورس بر بازار می‌گذارد، اظهار کرد: خودروهایی که در بورس عرضه شد، محدود و شامل خودروهای مونتاژی بهمن و کرمان‌موتور بود. عمده بازار خودرو که تعیین‌کننده قیمت‌ها است در سامانه جامع تجارت عرضه شده است.

وی با تاکید بر اینکه فروش خودرو در سامانه یکپارچه منجربه افزایشی شدن قیمت خودرو می‌شود، افزود: به دلیل تورم موجود، قیمت خودرو افزایشی است؛ همچنین تجمیع توزیع خودرو در سامانه یکپارچه به نحوی که با دفعات محدودی در سال عرضه شود، منجربه تنش‌های مقطعی در بازار می‌شود. پیش از این با پیش‌فروش شرکت‌ها تنش بازار کمی کنترل می‌شد که اکنون این اتفاق نخواهد افتاد.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: بنابراین به نظر می‌رسد که بازار خودرو با شدت بیشتری متشنج بماند و شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم. بازار نسبت به موضوع واردات خودرو بی‌تفاوت شده است؛ زیرا تصمیم‌گیری درخصوص آن بسیار کند بود و اخبار واردات نیز تأثیرات ضدتورمی نخواهد داشت.

زاوه با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بازار خودرو در ماه‌های اخیر شدت تورمی بالایی داشته باشد، افزود: از طرفی قدرت خرید مردم کاهش قابل توجهی داشته است که منجر به تشدید رکود در بازار می‌شود؛ بنابراین با وجود آنکه بازار با افزایش قیمت مواجه می‌شود رکود نیز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه به تنش‌های بازار دامن می‌زند و استفاده از این روش برای مدیریت بازار، ناصحیح است.

کد خبر 581224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگین ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
    1 4
    پارس