کابوس‌های شبانه، جزو علائم شروع پارکینسون است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کابوس‌های شبانه ممکن است جز نشانه‌های شروع بیماری پارکینسون در میان برخی افراد مسن باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون می‌تواند مفید واقع شود، اما شاخص‌های خطر بسیار کمی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها به آزمایش‌های بیمارستانی گران‌قیمت نیاز دارند. گروهی از محققان داده‌های پزشکی بیش از ۳۸۰۰ مرد مسن که در یک مطالعه ۱۲ ساله شرکت کرده بودند را تجزیه و تحلیل کردند. مردان در آغاز مطالعه، طیف وسیعی از اطلاعات از جمله جزئیات مربوط به خواب را ارائه کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال ابتلاء به پارکینسون در میان افرادی که در ابتدای مطالعه کابوس‌های مکرر می‌دیدند، دو برابر بیشتر از افرادی بود که خواب‌های آزاردهنده نداشتند. کابوس‌های شبانه ممکن است در میان افراد مسن‌تر چند سال قبل از بروز علائم معمول پارکینسون مانند لرزش، سفتی اندام و حرکت آهسته رخ دهد.

اگرچه مطالعات قبلی نشان داده است که افراد مبتلا به پارکینسون کابوس‌های بد بیشتری نسبت به افراد بدون این بیماری می‌بینند، استفاده از آن به عنوان شاخص خطر پارکینسون قبلاً توسط متخصصان در نظر گرفته نشده بود. محققان معتقدند که رویاها می‌توانند اطلاعات مهمی در مورد ساختار و عملکرد مغز آشکار کنند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا ارتباط احتمالی بین رویاها و دیگر بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر مشخص شود.

کد خبر 581163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.