۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
گران شدن بنزین تکذیب شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با تکذیب تغییر در چگونگی عرضه و قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت، گفت: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

به گزارش ایمنا، در روزهای گذشته فیلمی قدیمی در فضای مجازی منتشر شد. فیلمی که در آن فردی از جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری با قیمت آزاد خبر می‌دهد.

انتشار این فیلم باعث شد تا همزمان با تغییر در نظام پرداخت یارانه و عادلانه‌کردن پرداخت یارانه، برخی از افزایش قیمت بنزین خبر دهند.

این در حالی است که پیش از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، رئیس‌جمهور اعلام کرد که بنزین گران نخواهد شد.

بعد از آن نیز وزیر نفت و سخنگوی دولت اعلام کردند که بنزین شامل افزایش قیمت نخواهد شد. هیچ برنامه‌ای از سوی دولت برای تغییر در نحوه و قیمت بنزین وجود ندارد.

در واقع، عادلانه‌کردن پرداخت یارانه باعث سو استفاده برخی مدعیان شده و با استفاده از این فرصت به دروغ‌پردازی درباره افزایش قیمت بنزین بپردازند.

در این زمینه، علی اکبر نژادعلی با تاکید بر اینکه هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم، اظهار کرد: شایعاتی که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد و روال مانند گذشته بوده و هیچ تغییری در شرایط ایجاد نشده است.

وی افزود: قرار نیست که از تیرماه کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد حذف شود. همه اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: تغییری در چگونگی توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، بنزین یارانه‌ای لیتری ۱,۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه‌هزار تومان عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها و کارت‌های جایگاه‌ها ایجاد نشده است، گفت: مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از سهمیه آزاد در کارت سوخت وسیله نقلیه استفاده کنند.

نژادعلی افزود: هرگونه تغییر و تحول در نحوه عرضه و قیمت بنزین از سوی شورای اطلاع رسانی دولت اعلام خواهد شد. اکنون نیز جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند و هم از کارت‌های آزاد جایگاه‌داران می‌توانند استفاده کنند.

وی اضافه‌کرد: سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق است و هیچگونه تعییری حاصل نشده است، شهروندان برای استفاده از سهمیه یارانه‌ای (۱۵۰۰ تومانی) از کارت شخصی خودرو خود و برای استفاده از سهمیه آزاد (سه‌هزار تومانی) هم می‌توانند از کارت شخصی خود و از کارت جایگاه‌داران استفاده کنند و برنامه‌ای برای حذف کارت جایگاه‌داران در دستور کار نیست.

منبع: ایرنا

کد خبر 581124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.