پوشش بیمه‌ای ۶۷۰۰ هنرمند صنایع‌دستی در اصفهان

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به برخورداری ۶۷۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی این استان از پوشش بیمه‌ای، گفت: صنایع دستی می تواند تضمین کننده اقتصاد پایدار و ایران آباد باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ایزدی امروز_ جمعه بیستم خردادماه_ در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: ۲۰ خردادماه مصادف با روز جهانی صنایع دستی و روز ملی فرش است، به هر طریق اگر بخواهیم به این دو ارزش فرهنگی نگاه کنیم، نام اصفهان ستاره درخشانی است که با ظهور اسلام معنا و مفهوم دیگر یافت.

وی صنایع دستی را هنری ایرانی و اصفهانی دانست و افزود: نزدیک به دو سوم صنایع دستی زنده ایران به بهترین شکل در اصفهان تولید می‌شود و ۶۸ هزار هنرمند با تلاش و ایمان به خدا مصنوعاتی خلق می‌کنند که شایسته ستایش است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب، اصفهان را با برخورداری از صنایع دستی نام‌آور، به نام شهر درخشان معرفی فرمودند که با همت هنرمندان این عرصه درخشان‌تر از گذشته و با بهره‌گیری از تربیت اسلامی، مفهوم و رنگ بهتری پیدا کرده است.

توقف صادرات ۴۰ میلیون دلاری صنایع دستی در دوران کرونا

وی وظیفه وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را حمایت از فعالان این عرصه دانست و افزود: با اینکه نزدیک به سه سال سخت بر این هنر صنعت گذشت و فعالیت هنرمندان را دچار اخلال کرد، اما با همه این سختی‌ها دولت بر آن است که با اجرای شعار سال، گام‌های بلندی برای توسعه پایدار این عرصه به ویژه در اصفهان رقم بزند.

ایزدی با اشاره به اینکه توسعه پایدار در حوزه فعالیت میراث فرهنگی و گردشگری اصفهان بدون در نظر گرفتن صنایع دستی به عنوان حلقه اتصال آنها ممکن نیست، خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با حمایت مسئولان اداره کل و تلاش هنرمندان صنایع دستی، ۴۰ میلیون دلار از این محصولات صادر شد که در طول دو سال گذشته به این رقم نرسیدیم، اما امسال بر آن هستیم با همت و تلاش همکاران در عرصه تولید و ترویج صنایع دستی، این محصولات را به عنوان ابزار کاربردی وارد خانوارهای ایرانی کنیم.

وی از تلاش برای افزایش صادرات صنایع دستی به رقم ۶۵ میلیون دلار خبر داد و گفت: رسیدن به این هدف نیازمند تلاش همه ایرانیان است و در این زمینه دست یاری به سوی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه موقت اصفهان، استاندار، مدیران استانی و شهردار، دراز کنیم.

ضرورت تغییر نگاه تجملی به صنایع دستی

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تغییر نگاه تجملاتی و غیرکاربردی به صنایع دستی را ضروری دانست و تاکید کرد: این مسئله اصلی‌ترین هدف برای افزایش کمی و کیفی تولیدات این صنعت است و امیدوارم نمازگزاران که عصاره فرهنگ ایمان شعور و استقامت هستند دست یاری ما را بفشارند و کمک کنند تا زمینه اشتغالزایی مناسبی در این حوزه فراهم شود.

وی با اشاره به برخورداری ۶۷۰۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی از پوشش بیمه‌ای، گفت: این آمار قابل قبول نیست و بر آن هستیم که با تلاش دولت بتوانیم اتفاقات بهتری را در حوزه بیمه رقم بزنیم، پرداخت تسهیلات نیز از اهداف دیگر در این زمینه است.

ایزدی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان پست در راستای تحقق اهداف دولت خبر داد و افزود: هدف از این اقدام ریشه کن کردن کاغذبازی است تا بتوانیم خدمات را در منزل به هنرمندان و علاقه مندان صنایع دستی ارائه دهیم.

وی نماز جمعه را یادگار رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست شعارهای سال را بر محور اقتصاد تعریف کردند و دلیل این تاکید بر این مسائل، همان حدیث شریفی است که می‌فرماید نباید اجازه دهیم فقط واردات محصول داشته باشیم، زیرا ممکن است اصل ایمان زیر سوال برود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به عزم جدی دولت برای تحقق شعار سال، ادامه داد: اقتصاد برگرفته از تعالیم اسلامی و مرهون ایثار شهدا، بر پایه فرهنگ و مبتنی بر تعالیم ناب اسلامی است.

وی افزود: همه ما بر این باوریم که توجه به حوزه صنایع دستی ایران و اصفهان می‌تواند به بهترین شکل شعار امسال را تحقق دهد، زیرا آنچه رهبر فرزانه انقلاب به نام تمدن نوین اسلامی مطرح می‌کنند ابزاری مانند صنایع دستی می‌خواهد.

کد خبر 580871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.