از فرار سارق مسلح با پای گلوله خورده تا کشف تریاک از بار هندوانه

فرار سارق مسلح با پای گلوله خورده، دستگیری قبل از انتقام، قتل برای اختلاف ملکی، ریزش ساختمان چهار طبقه در کرمانشاه، کشف ۲۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک از بار هندوانه، بازداشت دو مرد که به دنبال گنج بودند را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ نوروز حسین‌پور جانشین انتظامی ساری، اظهار کرد: مأموران گشت یگان امداد این فرماندهی در حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پراید با پلاک جعلی مشکوک شدند که راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس از محل متواری شد.

سرنشینان خودرو با سلاح شکاری و کلت جنگی به سمت خودرو مأموران تیراندازی کردند که با اجرای طرح مهار و با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح، خودروی سارقان متوقف و سارق پس از مصدومیت با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شد.

وی افزود: مأموران انتظامی بلافاصله با تشکیل تیم عملیاتی کمتر از سه ساعت متهم را درحالی که براثر اصابت گلوله از ناحیه پای راست مجروح شده بود، دستگیر کردند. دستگیری دیگر سارقان در دستور کار مأموران قرار دارد و طی بازرسی صورت گرفته از خودرو متهم، مقادیر قابل توجهی کابل برق و سیم سرقتی کشف شد و متهم تا به حال به بیش از ۱۰ فقره سرقت کابل برق و مخابرات اعتراف کرده است.

دستگیری قبل از انتقام

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: درپی دریافت خبری مبنی بر حضور شرور معروف شرق تهران معروف به «هانی کرده» همراه چند نفر دیگر از اراذل و اوباش در محله نبرد تهران و قصد ایجاد درگیری و اخلال در نظم و امنیت، موضوع در دستور کار عملیات کلانتری ۱۳۲ نبرد قرار گرفت و به سرعت به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه مأموران پس از حضور در محل متهمان را همراه با سلاح سرد در یکی از کوچه‌های محله نبرد مشاهده کردند، افزود: با هماهنگی و اجرای طرح مهار و یک عملیات منسجم پلیسی شرور سابقه‌دار شرق تهران به همراه چهار نفر دیگر از اراذل و اوباش سابقه‌دار قبل از هرگونه اقدامی دستگیر و به کلانتری دلالت داده شدند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی و پی‌جویی‌های انتظامی به علت حضور متهمان برای اقدامی تلافی‌جویانه و درگیری با دو نفر از ساکنین آن محل پی بردند و دو نفر از شکات در کلانتری حاضر شده و اعلام شکایت کردند. اخلال در نظم و امنیت کشور و شهروندان خط قرمز پلیس است و با مخلان نظم و امنیت به جد برخورد خواهد شد. متهمان و پرونده متشکله به مرجع قضائی معرفی شدند.

قتل برای اختلاف ملکی

محمدعلی آدینه رئیس پلیس آگاهی استان زنجان از دستگیری قاتل یک شهروند طارمی خبر داد و اظهار کرد: این فرد شب گذشته در یک استان دیگر دستگیر شده است و این قتل دو سال پیش و درپی یک اختلاف ملکی روی داده بود.

وی با بیان اینکه قاتل با شلیک سلاح گرم اقدام به مصدوم کردن مقتول کرده بود، افزود: مصدوم در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده بود و از آن پس قاتل متواری بوده است. قاتل با همکاری دادستانی، عوامل قضائی و همچنین نیروهای اطلاعاتی دستگیر شد و با انجام اقدامات مورد نیاز فرد به زنجان منتقل شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که اختلافات خانوادگی و ملکی مهم‌ترین عوامل وقوع خشونت منجر به قتل در سطح استان زنجان است، خاطرنشان کرد: در مراجع قانونی کشور راهکارهای حل این اختلافات وجود دارد و از این رو افراد به جای توسل به خشونت می‌توانند با مراجعه به مراجع قانونی اختلافات خود را حل کند.

ریزش ساختمان ۴ طبقه در کرمانشاه

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور از ریزش ساختمان مسکونی چهار طبقه در شهر نوسود کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: علت ریزش ساختمان هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما گفته می‌شود نشت گاز و انفجار باعث ریزش ساختمان شده است.

وی افزود: دو نفر بر اثر این حادثه فوت کرده‌اند و این حادثه تاکنون شش مصدوم داشته که چهار نفر از آن‌ها بدحال هستند. سه دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد به محل حادثه اعزام شده است.

کشف بیش از ۲۰ کیلو تریاک از بار هندوانه

سردار بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم، اظهار کرد: در پیگیری اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان مشخص شد، دو تن از قاچاقچیان قصد دارند در پوشش بار هندوانه مقدار قابل توجهی موادمخدر را به وسیله یک دستگاه خودرو کامیون بنز از جنوب کشور به استان قم منتقل کنند؛ بنابراین موضوع در دستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه مأموران با هماهنگی مقام قضائی استان به محورهای مواصلاتی استان اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری، سرانجام کامیون موصوف در محور کاشان_قم شناسایی و توقیف شد. طی بازرسی از کامیون از زیر صندلی خودرو مذکور ۲۰ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف و دو متهم در این رابطه دستگیر شدند. در نهایت متهمان به همراه پرونده تشکیل شده برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی استان شدند.

بازداشت ۲ مرد که به دنبال گنج بودند

سرهنگ کاظم داداشی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی اظهار کرد: به دنبال گزارشات مردمی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در اراضی روستای «لله لو» از توابع شهرستان ورزقان، در عملیاتی جامع نیروی یگان حفاظت شهرستان با شناسایی محل موردنظر و حضور در منطقه از ادامه حفاری جلوگیری کرد.

وی افزود: در این عملیات که با همکاری نیروی انتظامی در اراضی روستای مذکور انجام شد، دو نفر به عنوان عوامل حفاری غیرمجاز در حین انجام عملیات دستگیر و ابزار آلات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد. هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، اطلاع دهند.

کد خبر 580782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.