عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۹ خرداد

در این بسته خبری درمورد گوگل سومین نسخه بتا اندروید ۱۳ را منتشر کرد، ویژگی‌های خاص iPadOS 16 برای تراشه M1 و سامسونگ از مدل جدید گلکسی واچ چهار موسوم به Black Yak Edition رونمایی کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

واتس‌اپ دوباره اخطار گرفت

سازمان مصرف‌کننده اروپایی و مقامات شبکه اروپایی سازمان‌های مصرف‌کننده اعلام کردند واتس‌اپ تغییرات شرایط استفاده از سرویس خود را به شکل روشن و به زبان قابل فهم توضیح نداده است و این رفتار، نقض قانون مصرف کننده اتحادیه اروپا به شمار می‌رود.

مقامات اجرایی کشورهای اروپایی از این اختیار برخوردارند تا شرکت‌هایی که قوانین مصرف کننده را نقض می‌کنند را مجازات کنند.

شبکه اروپایی سازمان‌های مصرف کننده که متشکل از دیده بان‌های مصرف کننده ملی و تحت حمایت کمیسیون اروپا است، در ژانویه نامه‌ای به واتس‌اپ ارسال و از این سرویس پیام‌رسان خواسته بود درخصوص سیاست حریم خصوصی به روز شده خود شفاف‌سازی کند.

امکانات دوربین گالکسی ۲۲ برای دو گوشی تاشو سامسونگ فعال می‌شود

سامسونگ به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی را برای مدل‌های گالکسی زد فولد سه و گلکسی زد فلیپ سه در نظر گرفته که ویژگی‌های جدیدی به دوربین این تلفن‌های همراه اضافه خواهد کرد.

با به‌روزرسانی جدید امکانات خاص دوربین گوشی‌های گالکسی ۲۲ مانند عکاسی در شب در حالت پرتره و پشتیبانی از دوربین تله‌فوتو در حالت پیشرفته روی مدل‌های Galaxy Z Fold3 و Galaxy Z Flip3 فعال خواهد شد.

با ارتقای دوربین این دو مدل گوشی سامسونگ، تماس‌های تصویری از طریق برنامه‌های واتس‌اپ، گوگل میت، مایکروسافت تیمز، فیس‌بوک مسنجر و زوم با کیفیت بالاتری برقرار می‌شود. همچنین عملکرد بزرگنمایی و ردیابی حداکثر ۱۰ نفر در یک ویدئو فعال خواهد شد، مشروط بر اینکه افراد در فاصله پنج متری از تلفن همراه باشند.

گوگل سومین نسخه بتا اندروید ۱۳ را منتشر کرد

امروز گوگل سومین نسخه بتا اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های پیکسل پشتیبانی شده منتشر کرد. این تقریباً یک ماه پس از دومین بتا، درست به موقع و مطابق با برنامه زمان‌بندی انتشار قبلی اعلام شده توسط شرکت است. در ماه جولای نسخه بتا دیگری وجود خواهد داشت و سپس مرحله بعدی نسخه نهایی است که در پاییز امسال برای همه پیکسل‌های پشتیبانی‌شده عرضه می‌شود.

با نسخه بتا سه، اندروید ۱۳ به پایداری پلتفرم می‌رسد، یعنی یک نقطه عطف مهم برای توسعه‌دهندگان برنامه؛ زیرا همه رفتارهای رویارویی با برنامه در سیستم عامل و APIها اکنون نهایی شده‌اند. این زمانی است که اکثر توسعه‌دهندگان برنامه می‌خواهند کار روی سازگاری اندروید ۱۳ را برای برنامه‌های خود شروع کنند، زیرا می‌دانند که پلتفرم از هم‌اکنون تا انتشار نهایی تغییر نخواهد کرد.

اندروید ۱۳ به عنوان یک تازه‌سازی سریع، تمرکز جدیدی بر حفظ حریم خصوصی و امنیت، بهره‌وری، همچنین پشتیبانی بهتر از تبلت‌ها و صفحه‌نمایش‌های بزرگ براساس کاری که با اندروید ۱۲L آغاز شده را به همراه دارد. یک مجوز اعلان جدید و یک انتخابگر عکس اصلاح‌شده برای اشتراک‌گذاری، نمادهای برنامه‌های مضمون و پشتیبانی از زبان هر اپلیکیشن و پشتیبانی از استانداردهای مدرن مانند ویدئوی HDR، بلوتوث LE Audio و MIDI 2.0 از طریق USB وجود دارد.

ویژگی‌های خاص iPadOS 16 برای تراشه M1

از زمانی که اپل از iPadOS 16 در رویداد 2022 WWDC این هفته رونمایی کرد، شاهد ویژگی‌های زیادی از سوی این سیستم عامل بوده‌ایم.

با توجه به اعلام اپل، سیستم عامل iPadOS 16 با “iPad (نسل پنجم به بعد)، iPad mini (نسل پنجم به بعد)، iPad Air (نسل سوم به بعد) و همه مدل‌های iPad Pro سازگار خواهد بود. در نگاه اول، یک گستره بسیار مناسب برای این سیستم عامل پیشرفته است؛ اما شاید این مشخصات کمی گمراه کننده باشد، زیرا تعدادی از ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز iPadOS 16 تنها با تبلت‌های مجهز به تراشه M1 سازگار است، که عملاً تمام آی‌پدهای ساخته‌شده قبل از سال ۲۰۲۱ را لیست پشتیبان کنندگان کامل حذف می‌کند.

وجود ویژگی‌هایی که روی سخت‌افزار قدیمی‌تر کار نمی‌کنند برای یک سیستم‌عامل به روزرسانی شده چندان غیرعادی نیست. روشن است که تعداد کمی از قابلیت‌ها به صورت خاص، تنها برای سیستم‌های ارتقا یافته طراحی می‌شوند، بنابراین برخی از بهترین ویژگی‌های iPadOS 16 برای کمک به فروش iPad Pro و M1 iPad Air آینده در نظر گرفته شده است. پس اگر به دنبال رسیدن به تمام ویژگی‌های iPadOS 16 هستید، چاره‌ای ندارید جز اینکه به دنبال یک آی‌پد M1 جدید باشید.

سامسونگ از مدل جدید گلکسی واچ چهار موسوم به Black Yak Edition رونمایی کرد

سامسونگ گلکسی واچ چهار در ماه آگوست سال گذشته معرفی شد. این اسمارت‌واچ در چند مدل رنگی مختلف روانه بازار می‌شود؛ اما نسخه‌های ویژه‌ای از آن با اسامی Thom Browne Edition، Bespoke Edition، Maison Kitsune Edition، PXG Golf Editionو Wooyoungmi Edition در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. سامسونگ اخیراً از مدل جدید این اسمارت‌واچ موسوم به Galaxy Watch 4 Black Yak Edition رونمایی کرد.

سامسونگ برای توسعه این مدل با برند تولیدکننده لباس‌های مخصوص فضاهای غیرمسقف موسوم به بلک یاک (Black Yak) همکاری نموده است. این مشارکت به تولید نسخه محدود گلکسی واچ چهار منجر شده است. این ساعت هوشمند، کوهنوردان را هدف قرار داده و از کمپین‌های دوستدار محیط‌زیست برند بلک یاک پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ گلکسی واچ چهار نسخه Black Yak در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری روانه بازار می‌شود. این مدل مجهز به واچ فیس ویژه‌ای بوده که در زمان صرف ناهار (ساعت ۱۲ الی ۱۳) رنگ آن از قرمز به سبز تغییر می‌کند. هنگامی‌که محصولات یک‌بار مصرف استفاده می‌شوند؛ موضوع نظافت اقلام دور ریختنی به کاربران یادآوری می‌شود.

سیستم عامل watchOS 9 و AFib؛ اپل در زمینه پایش سلامتی کاربران دست به کارهای بزرگی می‌زند

در این مقاله بررسی می‌شود چگونه ویژگی تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی watchOS 9 انقلابی عظیم در حوزه سلامت اپل ایجاد می‌کند.

در WWDC 2022، اپل محصولات جدید خود را معرفی کرد و در میان آن‌ها نسخه بهبودیافته سیستم‌عامل ساعت هوشمند این شرکت نیز به چشم می‌خورد. watchOS 9 با قابلیت‌های جدید و متنوع بسیاری معرفی شد اما یکی از ویژگی‌های آن بیشتر از بقیه نظر ما را به خود جلب کرد. در این مقاله روی ویژگی «تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی» (AFib History) تمرکز خواهیم داشت. فیبریلاسیون دهلیزی شایع‌ترین نوع آریتمی قلب تلقی می‌شود.

AFib History ویژگی مفیدی به نظر می‌رسد که به گروه خاصی از کاربران مربوط می‌شود؛ اما معرفی آن ادامه‌دهنده مسیری است که گجت‌های پوشیدنی را روزبه‌روز هوشمندتر کرده و آن‌ها را به عضوی مهم از زندگی ما انسان‌ها تبدیل می‌کند. اکنون ساعت‌های هوشمند به کمک کاربران معمولی و پزشکان می‌آیند تا نشان دهند سبک زندگی چه تأثیری بر سلامتی افراد دارد.

کد خبر 580724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.