راهکار شورای شهر سالت‌لیک برای بهبود ایمنی جاده‌ای

شورای شهر سالت‌لیک در راستای بهبود ایمنی جاده‌ها به کاهش سرعت مجاز به ۲۰ در اکثر خیابان‌های مسکونی شهر رأی داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر سالت‌لیک (Salt Lake)، پایتخت یوتا، به‌منظور کمک به نجات جان انسان‌ها از تصادفات و در راستای بهبود ایمنی جاده‌های شهری، مصوبه‌ای برای کاهش سرعت مجاز در اکثر خیابان‌های مسکونی شهر به ۲۰ مایل در ساعت تصویب کرد. به‌این‌ترتیب رانندگان وسایل‌نقلیه ملزم به رعایت این حد از سرعت در تمام خیابان‌های شهر هستند مگر این‌که الزام به رعایت آن در خیابانی علامت‌گذاری نشده باشد.

شورای شهر دلیل انتخاب این سرعت را پایین آمدن احتمال کشته شدن تا هفت درصد در صورت برخورد انسان با وسیله‌نقلیه در حال تحرک اعلام کرد چرا که آمار تصادفات با سرعت ۳۰ مایل در ساعت به‌طور تصاعدی بالا می‌رود و احتمال مرگ‌ومیر ناشی از آن نیز بیشتر است. بنابراین فقط همین اختلاف ۱۰ مایل در ساعت می‌تواند جان افراد زیادی را نجات دهد.

اعضای شورای شهر این مصوبه را پس از مرگ یک مادر باردار ۲۴ ساله طی تصادف و مجروح شدن شدید فرزند دو ساله وی، همچنین چندین تصادف مرگبار عابران‌پیاده و دوچرخه‌سواران با وسایل‌نقلیه دیگر در نزدیکی مناطق مسکونی تنها طی یک هفته در صحن شورا اعلام و به اتفاق آرا تصویب کردند.

سازمان «خیابان‌های دوست‌داشتنی شهر سالت‌لیک»، گروه مردمی که هدف عمده خود را «تغییر کاربری زمین و حمل‌ونقل از وابستگی به خودروها به سمت مردم‌محور بودن» اعلام کرده است، از این تصمیم شورای شهر تشکر و حمایت کرد اما متذکر شد که هنوز کارهای بسیاری برای رسیدگی به بخش عمده خشونت‌های ترافیکی وجود دارد که شورا باید به آن‌ها نیز بپردازد. این سازمان در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: «تصویب محدودیت سرعت به ۲۰ مایل در ساعت که در حال حاضر در ۲۵ خیابان شهر اعمال شده است تغییرات زیادی در این مناطق به‌وجود خواهد آورد. با این حال هر چند شورا اعلام کرده است که قانون مذکور در ۷۵ درصد از خیابان‌های شهر پیاده‌سازی خواهد شد، جاده‌هایی که بیشترین حجم از خشونت ترافیکی را در سالت‌لیک تجربه می‌کنند در لیست اعمال این قانون دیده نمی‌شوند.»

سازمان خیابان‌های دوست‌داشتنی شهر سالت‌لیک در ادامه ضمن قدردانی از پاسخگویی و تدبیر شورا، نسبت به مدنظر قرار دادن این نکته توسط شورا اعلام امیدواری کرد و تصویب قانون محدودیت سرعت ۲۰ مایل بر سرعت را نقطه عطفی برای سایر شوراهای شهر در سراسر یوتا معرفی کرد تا برای شهرهای خود از آن الگوبرداری و آن را پیاده‌سازی کنند. این سازمان همچنین مدت زمانی است که با راه‌اندازی کمپین «۲۰ خیلی زیاد است»، کاهش محدودیت‌های سرعت را مورد حمایت خود قرار داده است.

رئیس این سازمان خطاب به شورای شهر سالت‌لیک بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «دپارتمان حمل‌ونقل یوتا جاده‌هایی خطرناک طراحی می‌کند و سپس رانندگان را برای صدمات، تصادفات و مرگ‌ومیر ناشی از آن مقصر می‌داند. شهر نیازمند راه‌حل‌های دلسوزانه است نه سرزنش‌های توخالی. ما شهر را تشویق می‌کنیم تا با همکاری ساکنان، کاهش سرعت در خیابان‌ها کاهش بیشتری داشته باشد و از شورا می‌خواهیم که اقدامات ملموس‌تری، فراتر از آموزش و سرزنش ایجاد کند.»

کد خبر 580577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.