۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
ارتباط بین دیابت و کرونا چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیابت خطر ابتلا به کرونای طولانی‌مدت را چهار برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، علائم کرونای طولانی‌مدت شامل خستگی، تنگی نفس، سرفه، مه مغزی، سرگیجه و تغییرات در حس بویایی و چشایی می‌شود؛ این علائم ممکن است تا هفته‌ها یا حتی ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ ادامه‌دار باشد. فاکتورهای خاص و بعضی از بیماری‌ها خطر ابتلاء به کرونای طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد.

گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین دیابت و کووید طولانی مدت، مطالعات مربوط به علائم طولانی مدت کرونا در میان افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت را ارزیابی کردند. به صورت کلی ۴۳ درصد از مطالعات انجام شده در این زمینه، دیابت را به عنوان یک عامل خطر قوی برای بروز علائم طولانی مدت کووید -۱۹ شناسایی کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیابت احتمال ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد و ممکن است افراد مبتلا به دیابت تا چهار برابر بیشتر در معرض ابتلاء به علائم طولانی مدت بیماری کووید -۱۹ قرار بگیرند؛ بنابراین محققان معتقدند که افراد مبتلا به دیابت باید بیشتر از دیگران برای حفظ سلامت خود در طول پاندمی تلاش کنند.

دریافت واکسن کرونا و استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ است. با این وجود به افراد مبتلا به دیابت توصیه شده است در صورت آلوده شدن به ویروس کرونا به طور مرتب سطح گلوکز خود را کنترل کنند تا ریسک بروز علائم کرونای طولانی مدت کاهش پیدا کند.

کد خبر 580558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.