بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای امروز بهبود یافت، شاخص ترس و طمع به ۱۷ واحد رسید و هرچند که بهبود یافت اما در محدوده ترس شدید قرار داشته و لازم است روند صعودی بهبود یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چندماهی است که بازار رمزارزها وارد یک روند خنثی شده است، بیت کوین بالای ۳۰ هزار دلار حرکت می‌کند زمان زیادی پایدار نیست و مجدد به کانال ۲۹ هزار دلار باز می‌گردد و مجدد طی روزهای بعدی به بالای ۳۰ هزار دلار حرکت می‌کند، امروز نیز بیت کوین نیز با رشد ۲.۷ درصدی به بالای ۳۰ هزار دلار بازگشت. پیش بینی روند متعادل برای بازار فردا خواهیم داشت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۳۰ هزار و ۴۲۸ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۰ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۸۰۰ دلار

تغییرات: رشد ۱.۸۹ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۲۹۱ دلار و ۸۷ سنت

تغییرات: رشد ۲.۷۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۹۹ دلار

تغییرات: رشد ۱.۸۰ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۶۳۲ دلار

تغییرات: رشد ۷.۳۵ درصدی

سولانا (SOL): ۳۹ دلار و ۳۳ سنت

تغییرات: افت ۰.۲۵ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۴ دلار و ۵۸ سنت

تغییرات: رشد ۲.۵۷ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۸۰۹ دلار

تغییرات: رشد ۰.۲۴ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۰۲ دلار

تغییرات: رشد ۰.۳۳ درصدی

پولکادات (DOT): ۹ دلار و ۱۲ سنت

تغییرات: رشد ۰.۲۱ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

حمایت: ۲۶ هزار دلار.

مقاومت: ۳۰ و ۳۵ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین مجدد به سطح سی هزار دلار بازگشته است، در این چند ماه اخیر شاه نوسان بیت کوین حول این محدوده بودیم، برآورد می‌شود که در این محدوده نیز شاهد نوسان باشیم و بیت کوین روند خاصی طی روزهای آینده نگیرد احتمال از دست رفتن مجدد سطح سی هزار دلار وجود دارد و نیاز به تثبیت بالای این سطح است.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمزارزها

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

بنیان‌گذار تِرا حساب توئیتر خود را به حالت خصوصی درآورد

دو کوان، بنیان‌گذار شبکه تِرا، به‌تازگی حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر را به حالت خصوصی درآورده است. بی‌اعتمادی معامله‌گران به لونا ۲.۰ نیز باعث شده است که این ارز دیجیتال تنها دو هفته پس راه‌اندازی، ۷۷ درصد از ارزش خود را از دست بدهد. اکنون ممکن است تصمیم دو کوان برای خصوصی‌کردن حساب توییترش، نگرانی کاربران نسبت به آینده این اکوسیستم را بیشتر از قبل کند.

بنیاد ترون ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین و TRX برای پشتوانه استیبل کوین خود خریداری می‌کند

روز گذشته حجم زیادی تتر از یک آدرس ناشناس به صرافی بایننس منتقل شد و این موضوع نگرانی جامعه ارزهای دیجیتال را برانگیخت. با این حال، اکنون مشخص شده که بنیاد ترون پیشت این انتقال بوده و تترها برای خرید بیت کوین و توکن ترون استفاده خواهند شد. جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، اعلام کرده که از این ۱۰۰ میلیون دلار بیت کوین و ترونی که قرار است خریداری شود، به‌عنوان پشتوانه موردنیاز برای استیبل کوین الگوریتمی «USDD» استفاده خواهد شد. اکنون جاستین سان به خاطر این تصمیم با انتقادات زیادی مواجه شده است؛ چراکه شبکه فروپاشیده تِرا هم برای حفظ ارزش استیبل کوین خود، یعنی «UST»، به‌نوعی از بیت کوین استفاده می‌کرد.

یک پروتکل اتریومی شش میلیون دلار پاداش به یک هکر پرداخت کرد

آئورورا، پروتکل میان‌زنجیره‌ای مبتنی بر اتریوم، به‌تازگی اعلام کرده شش میلیون دلار پاداش به یک هکر کلاه سفید پرداخت کرده است. این هکر یک نقطه‌ضعف در این پروتکل اتریومی شناسایی کرده بود که می‌توانست بیش از ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه آن را به باد دهد. این مبلغ با همکاری پلتفرم ایمیونی‌فای (Immunefi) پرداخت شد. گفتنی است ایمیونی‌فای در زمینه پرداخت پاداش‌های این‌چنینی فعالیت دارد و تاکنون ۴۵ میلیون دلار پاداش به هکرها پرداخته است.

شرکت سیرکل استیبل کوین USDC را به شبکه پالیگان آورد

طبق بیانیه مطبوعاتی که شرکت فناوری مالی متمرکز بر ارزهای دیجیتال سیرکل (Circle) منتشر کرد، این شرکت استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC) خود را به شبکه پالیگان آورده است. این امر نشان‌دهنده راه‌اندازی نخستین نسخه بریج شده استیبل کوین محبوب دلاری شرکت سیرکل است. تا پیش از این، کاربران باید یو اس دی کوین را از اتریوم به پالیگان متصل می‌کردند، اما حالا دیگر نیاز به چنین فرایند زمان‌بری وجود ندارد.

سندیپ نیلوال، بنیان‌گذار پالیگان ضمن استقبال از راه‌اندازی یو اس دی کوین به عنوان توکن بومی شبکه گفته است که این استیبل کوین در پالیگان این امکان را برای مشاغل و صرافی‌های ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند تا پرداخت‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای را انجام دهند.

پلیس کره جنوبی درباره اختلاس بیت کوین توسط یکی از کارمندان ترافورم لبز تحقیق می‌کند

طبق گزارش رسانه‌های کره جنوبی، در پی فروپاشی کامل و ناامیدکننده اکوسیستم ترا، پلیس سئول تحقیقاتی را علیه یکی از کارکنان ترافورم لبز (Terraform Labs) به اتهام اختلاس بیت کوین آغاز کرده است. پلیس کره جنوبی در حال حاضر مشغول تحقیق در مورد یکی از کارکنان ترافورم لبز است که گفته می‌شود در ماه مه (اواسط اردیبهشت و اوایل خرداد) دست به سرقت بیت کوین از وجوه شرکتی ترا زده است. پلیس گفته است که این اختلاس شخصی بوده و مشخص نیست که آیا این اختلاس با دو کوان، بنیان‌گذار ترا مرتبط بوده است یا خیر.

بایننس به مقاله رویترز درباره پول‌شویی در این صرافی پاسخ داد

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس پاسخی طولانی به مقاله رویترز که در آن ادعا شده بود این صرافی مرکزی برای هکرها، کلاه‌برداران و قاچاقچیان مواد مخدر است، منتشر کرد. رویترز در گزارش خود مدعی شده بود که پول‌شویی معادل حداقل ۲.۳۵ میلیارد دلار از طریق بایننس انجام شده است. بایننس ضمن رد این ادعاها و نادرست خواندن آنها، می‌گوید که این مقاله تلاشی از سوی برخی طرف‌های ذی‌نفع برای فریب دادن عموم مردم با انتشار اطلاعات نادرست است.

بایننس همچنین با حمله به نویسندگان این مقاله آنها را متهم به شهرت‌طلبی و پیگیری منافع مالی خود کرد. این صرافی همچنین درباره وجوه غیرقانونی گفته است که پلتفرم‌های مالی سنتی بیش از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال، به وجوه غیرقانونی آلوده هستند.

پی‌پل از راه‌اندازی قابلیت انتقال ارزهای دیجیتال به کیف پول‌های خارج از پلتفرم خبر داد

شرکت پی‌پل (PayPal) روز سه‌شنبه اعلام کرد که کاربران ارزهای دیجیتال اکنون می‌توانند وجوه خود را از این پلتفرم خارج کنند و به قابلیتی که مدت‌ها در انتظار آن بودند، دسترسی پیدا کنند. پی پل در بیانیه خود گفته است که از امروز، پی‌پل از انتقال ارزهای دیجیتال بین پی‌پل و سایر کیف پول‌ها و صرافی‌ها پشتیبانی می‌کند. پی‌پل همچنین گفته است که قابلیت انتقال ارزهای دیجیتال از این پلتفرم به کیف پول‌های اکسترنال تا ۲ هفته آینده برای همه کاربران در ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

توضیحات بیلی مارکوس درباره دلیل بی‌توجهی کاربران به دوج کوین

بیلی مارکوس، بنیان‌گذار دوج کوین درباره کاهش علاقه کاربران به این میم کوین می‌گوید علاقه کاربران به ارزهای دیجیتال با بیشتر شدن قیمت آنها افزایش می‌یابد. مارکوس در توییت خود نوشت: «هنگامی که قیمت مانند الان در حال ریزش است، افراد کنجکاو علاقه خود را به ارزهای دیجیتال از دست می‌دهند.»

گفتنی است که بهای دوج کوین در روز هشتم مه ۲۰۲۱ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) به بالاترین سطح در تاریخ خود رسید و حدود ۷۳ سنت معامله می‌شد، اما اکنون بهای این میم کوین در محدوده هفت سنتی قرار دارد.

اسکات ردلر: احتمال سقوط بیشتر بهای اتریوم وجود دارد

اسکات ردلر، مدیر ارشد استراتژی شرکت تی ۳ تریدینگ گروپ (T۳ Trading Group) احتمال می‌دهد قیمت اتریوم به روند نزولی خود ادامه دهد. وی خاطرنشان کرد: این ارز دیجیتال به‌رغم ریزش سنگین بهای آن در ماه‌های اخیر، همچنان آسیب‌پذیر است. او می‌گوید فروشندگان مصمم هستند که قیمت اتریوم را به زیر ۱,۷۰۰ دلار بکشند و درصورتی که موفق شوند، بهای آن احتمالاً وارد ناحیه ۱,۴۰۰ دلاری می‌شود. قیمت اتریوم در حال حاضر با اوج ۴,۸۷۸ دلاری حدود ۶۴ درصد فاصله دارد. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۸ هم بیش از ۹۴ درصد افت قیمت را تجربه کرده بود.

بانک مرکزی قزاقستان ارزهای دیجیتال را نادیده نمی‌گیرد

رئیس بانک مرکزی قزاقستان می‌گوید که این نهاد ارزهای دیجیتال را نادیده نمی‌گیرد و قصد دارد از پتانسیل‌های این فناوری جدید نهایت بهره را ببرد. گالیژمان پیرماتوف افزود: «فکر نمی‌کنم بانک مرکزی دیر دست به کار شده باشد. همانند سایر بانک‌های جهان، ما هم این حوزه را به دقت زیر نظر داریم و مشغول انجام تحقیقات هستیم.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که دولت این کشور مقررات مالیاتی جدیدی را برای بخش ارزهای دیجیتال معرفی کرده است.

شرکت امنیت سایبری کل سبد سرمایه خود را به بیت کوین تبدیل کرد

شرکت امنیت سایبری اوکتاگون نتورکس (Octagon Networks) اعلام کرد دارایی‌های نقد و کل ترازنامه خود را به بیت کوین تبدیل کرده است. این شرکت افزود:پذیرش بیت کوین را برای تمامی خدمات شروع کردیم و برای پرداخت‌های بیت کوینی ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفتیم.

اوکتاگون نتورکس خاطر نشان کرد منطقه ۲۵,۰۰۰ دلاری احتمالاً کف قیمتی باشد و اینکه خرید این ارز دیجیتال تأثیری بر هزینه‌های عملیاتی شرکت ندارد.

نقشه بازار

بازگشت مجدد بیت کوین به سطح ۳۰ هزار دلار

کد خبر 580527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.