برقراری ۱۷۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ سمنان

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از وقوع ۱۶۶ مورد حادثه و برقراری ۱۷۰۰ تماس با سامانه آتش‌نشانی طی یک ماه گذشته خبر داد.

رضا رهایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن بیان اینکه اردیبهشت‌ماه سال جاری ۳۴ مورد آتش‌سوزی و ۱۳۲ مورد عملیات امداد و نجات در شهر سمنان انجام شده است، اظهار کرد: در دومین ماه سال، حدود ۱۷۰۰ تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان انجام شد.

وی افزود: آتش‌نشانان سمنانی در این بازه زمانی ۸۰ ساعت و ۹ دقیقه عملیات اطفای حریق و امداد و نجات انجام دادند، زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه نیز به طور میانگین چهار دقیقه و ۱۳ ثانیه بوده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان ۳۴ مورد حوادث آتش‌سوزی را در ماه گذشته پوشش دادند که بیشترین تعداد آن، ۱۱ مورد مربوط به آتش‌سوزی معابر، ساختمان‌های متروکه و ضایعات و پنج مورد مربوط به حریق منزل مسکونی بوده است.

رهایی تصریح کرد: آتش‌نشانان سمنانی در ۱۳۲ مورد حادثه امداد و نجات شرکت داشته‌اند، به شهروندان و هموطنان امدادرسانی کرده‌اند و آنان را از خطرات ناشی از این حوادث نجات داده‌اند. بیشترین آمار حوادث مربوط به محبوس شدن افراد در اماکن و آسانسور (۴۱ مورد) و گرفتن حیوانات موذی با ۲۸ مورد است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: ۱۰ مورد از حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات خارج از محدوده شهری رخ داده که توسط نیروی‌های عملیاتی به خوبی پوشش داده شده است. تعداد نجات‌یافتگان در ماه گذشته نیز ۹۰ نفر است که امدادرسانی به آنان توسط نیروی‌های عملیاتی انجام شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از وقوع ۱۶۶ مورد حادثه و برقراری ۱۷۰۰ تماس با سامانه آتش‌نشانی طی یک ماه گذشته خبر داد.

کد خبر 580440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.