دوره نهفتگی آبله میمون چند روز است؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده که ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا علائم آبله میمون پس از آلوده شدن فرد ظاهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، به نظر می‌رسد که ویروس آبله میمون یک ویروس DNA است و به آسانی ویروس‌های RNA مانند کووید -۱۹ منتشر نمی‌شود. این ویروس دوره نهفتگی طولانی دارد و زمانی که وارد بدن شود، ابتدا اندام‌های داخلی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که ممکن است یک تا دو هفته طول بکشد تا علائم آبله میمون پس از آلوده شدن فرد ظاهر شود.

علائم بیماری آبله میمون شامل تب، بدن‌درد، سردرد و خستگی می‌شود؛ درحالی که بدن با این علائم مبارزه می‌کند، علائم دیگر مانند تورم غدد لنفاوی ظاهر می‌شود. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اشاره می‌کند که تورم غدد لنفاوی یکی از علائم متمایز آبله میمون است و ویروس آبله باعث بروز این واکنش نمی‌شود.

بثورات پوستی اغلب روی دست‌ها، صورت، پاها، دهان یا اندام تناسلی ظاهر می‌شود و قبل از تبدیل شدن به زخم دلمه‌ای از چهار مرحله ماکولا، پاپولار، تاولی و پوسچولار عبور می‌کند. متخصصان معتقدند که این مراحل می‌تواند بین دو تا سه هفته طول بکشد، سلامت افراد تعیین می‌کند که آبله میمون ممکن است چقدر شدید باشد.

به گفته متخصصان، افراد مبتلا به ویروس آبله میمون باید تا زمانی که زخم‌ها پوسته پوسته می‌شود و از بین می‌رود، ایزوله شوند و کسانی که با فرد آلوده در تماس بوده‌اند، باید علائم را به مدت ۲۱ روز تحت نظر داشته باشند. همچنین این افراد نباید در این دوره زمانی خون، بافت، سلول یا اندام اهدا کنند.

کد خبر 580354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.