کنفرانس اپل؛ مشخصات و قیمت پردازنده M2

apple wwdc 2022 بزرگترین رویداد شرکت اپل در سال‌جاری میلادی بود که در آن از تراشه M2 رونمایی شد؛ این تراشه در دو مدل با GPU متفاوت تولید می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تا قبل از برگزاری کنفرانس WWDC 2022 اپل پیش‌بینی شده بود که پردازنده M2 به واحدی گرافیکی با ۱۰ هسته مجهز خواهد شد. با معرفی رسمی این پردازنده در رویداد ذکر شده، مشخص شد که اپل این تراشه را در دو مدل با GPU متفاوت تولید کرده است؛ مدل اول پردازنده M2 به واحد گرافیکی هشت هسته‌ای مجهز شده است و مدل قوی‌تر از گرافیک ۱۰ هسته‌ای استفاده می‌کند.

لپ‌تاپ مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ در کانفینگ پایه خود مجهز به سیستم روی چیپ M2 با واحد گرافیکی هشت هسته‌ای است. مدل پایه تراشه M1 دارای واحد گرافیکی هفت هسته‌ای بود و برهمین اساس کاربران باید برای تهیه کامپیوترهای مجهز به گرافیک هشت هسته‌ای هزینه بیشتری پرداخت کنند. دو مدل مختلف تراشه M2 اپل دارای یک نوع پردازنده مرکزی هستند.

با توجه به اطلاعات ارائه شده، واحد CPU تراشه M2 دارای چهار هسته پرقدرت و چهار هسته کم‌مصرف است. شرکت اپل اعلام کرده است که فروش مک‌بوک ایر M1 را فعلاً متوقف نخواهد کرد؛ این محصول با قیمت پایه ۹۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

به نظر می‌رسد که پردازنده M2 مبتنی بر نسل دوم لیتوگرافی پنج نانومتری است و از ۲۰ میلیارد ترانزیستور پشتیبانی می‌کند. در پردازنده M2 پهنای باند حافظه به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است و به ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسیده است. این تراشه برخلاف نسل قبل از حداکثر ۲۴ گیگابایت رم LPDDR5 پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 580344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.