دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از آن جایی که بازنشستگان دیگر شغل و درآمدی ندارند نیاز است که بیشتر به این قشر رسیدگی و کمک شود.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان اظهار کرد: هرچقدر در راستای حمایت و کمک به بازنشستگان تلاش کنیم کم است، با توجه به اینکه فرزندان بازنشستگان بزرگ شدند و اکنون خانواده آن‌ها گسترش یافته است، باید بیشتر به آن‌ها رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه حقوق بازنشستگان اندک است و باید از آن‌ها حمایت کنیم، افزود: از آن جایی که بازنشستگان دیگر شغل و درآمدی ندارند نیاز است که بیشتر به این قشر رسیدگی و کمک شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسائل و مشکلات متعدد بازنشستگان از جمله بحث بهداشت و درمان باید مورد رسیدگی قرار بگیرد، همچنین این قشر از لحاظ حقوق و مزایا نسبت به افراد شاغل در یک سطح در نظر گرفته شوند.

سلیمی خاطرنشان کرد: باید آن گونه که برای مابقی افراد افزایش حقوق در نظر گرفته می‌شود، برای بازنشستگان هم همسان‌سازی و افزایش حقوق را مدنظر قرار دهیم.

وی گفت: افراد بازنشسته صاحب خانواده بزرگ‌تری به لحاظ فرزندان، نوه و نتیجه هستند از این‌رو اگر افزایش حقوق این قشر از جامعه صورت نگیرد دخل و خرج آن‌ها با هم همخوانی ندارد که باید دولت به این موضوع رسیدگی کند.

سلیمی با اشاره به تأثیر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر زندگی آن‌ها ادامه داد: عدالت بین افراد شاغل و بازنشسته باید رعایت شود، از این‌رو همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لازم‌الاجرا است، به طور مثال فردی در شرکت نفت شاغل بوده و حقوق بالاتری دریافت می‌کرده است یا فردی در شرکتی دیگر حقوق پایین‌تری داشته است بنابراین باید در میان بازنشستگان همسان‌سازی انجام شود تا حقوق افراد به یکدیگر نزدیک باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار داریم دولت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را مدنظر قرار دهد و لوایح و طرح‌های مجلس شورای اسلامی در این زمینه صورت بگیرد تا همکاری و تعامل لازم به وجود بیاید.

وی تصریح کرد: متأسفانه تاکنون برای بازنشستگان عدالت رعایت نشده است و انتظار داریم که مجلس و دولت انقلابی بازنشستگان را به عنوان کسانی که تجربه طولانی در ادارات، شرکت‌ها و سازمان‌ها داشتند مدنظر قرار دهند و به عنوان بازوان پشتیبان قشر جوان و کم‌تجربه معرفی کند تا به عنوان ذخیره تجربه کشور از آن‌ها استفاده شود.

کد خبر 580180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نسرین ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    1 1
    افرین اقای سلیمی ممنون بفکربازنشستگان کشوری هم باشید حقوقشان خیلی ازتامین اجتماعی کمتراست.