در روزهای تعلیق خودمان را به دنیا ثابت کردیم/تشنه مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی هستیم

"با وجود تعلیق فدراسیون جودو و محرومیت از مسابقات بین‌المللی، دست از تلاش نکشیدیم، خودمان را به دنیا ثابت کردیم و آماده‌ایم تا در تورنمنت‌های مختلف، برای برافراشته‌شدن پرچم مقدس ایران بجنگیم."

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی جودوی ایران در حالی که آخرین ماه‌های دوران تعلیق را سپری می‌کند از جایش بلند شده و فدراسیون جودو با فراهم‌کردن اردوها و حضور در مسابقات خارج از کشور، به‌دنبال بازگشت به روزهای گذشته است؛ در این بین حمیدرضا پاپی، جودوکار اصفهانی تیم‌ملی ایران به‌عنوان پای‌ثابت اردوهای ملی، آماده می‌شود تا پس از اردو و مسابقات کشور عراق که به قهرمانی ایران منجر شد، در روسیه هم در کنار سایر ملی‌پوشان برای موفقیت و کسب مدال تلاش کند.

گفت‌وگویی با حمیدرضا پاپی، عضو تیم‌ملی جودوی کشورمان داشتیم که در ادامه می‌توانید بخوانید:

حال جودوی ایران بعد از مدت‌های طولانی خوب است؟

جودوی ایران در حال حاضر وضعیت بسیار خوبی را سپری می‌کند؛ حدود ۲۰ روز قبل در مسابقات جام صلح و دوستی در عراق شرکت کردیم که من در بخش انفرادی مدال برنز را کسب کردم و در بخش تیمی نیز توانستیم با پیروزی مقتدرانه در برابر تمام حریفان مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را به‌دست آوریم.

شرایط فعلی شما اردوی تیم‌ملی چگونه است؟

هم‌اکنون در اردوی آماده‌سازی به‌سر می‌بریم؛ هفته گذشته، مسابقات انتخابی تیم‌ملی در اوزان مختلف انجام شد و در وزن ۶۶ کیلوگرم برای چندمین مرتبه توانستم مقام اول انتخابی تیم‌ملی را کسب کنم و این افتخار نصیبم شد تا بار دیگر فرصت پوشیدن پیراهن مقدس تیم‌ملی را در مسابقات سنت‌پترزبورگ که ۱۰ روز دیگر در کشور روسیه برگزار خواهد شد به‌دست آورم و امیدوارم بتوانیم به‌همراه سایر ملی‌پوشان خوش‌رنگ‌ترین مدال‌ها را برای کشور عزیزمان کسب کنیم.

بعد از مدت‌ها به‌نظر می‌رسد رنگ خوشی به دیواره بی‌رنگ جودوی ایران پاشیده شده است.

جودوی ایران به سمت پیشرفت در حرکت است؛ شرکت کردن در مسابقه و اردوی کشور عراق بسیار خوب بود و هم‌اکنون نیز عازم کشور روسیه هستیم و بعد از آن نیز حدود یک‌ماه دیگر برای انجام یک تورنمنت دیگر راهی تونس خواهیم شد.

در روزهای تعلیق خودمان را به دنیا ثابت کردیم/تشنه مدال‌آوری در عرصه‌های بین‌المللی هستیم

در وضعیت کنونی؛ اردوها و حضور در میادین بین‌المللی چه تأثیری روی شرایط ورزشی و روحی شما می‌گذارد؟

برگزاری این تورنمت‌ها باعث بالا رفتن سطح جودوکاران کشور می‌شود و حضور در این میادین باعث خواهد شد بتوانیم در مسابقات کشورهای اسلامی که پیش‌رویمان است با آمادگی صددرصد شرکت کنیم و به امید خدا پرچم کشورمان را بالا ببریم و به دنیا ثابت کنیم با وجود اینکه جودوی ایران در وضعیت تعلیق قرار دارد اما ما جوانان از تمرین دست نکشیدیم و برای برافراشته‌شدن پرچم مقدسمان در تاتامی می‌جنگیم. تمام بچه‌های ملی‌پوش تشنه مدال‌آوری هستند؛ مطمئنم که نتایج خوبی در انتظار جودوکاران ایران در میادین بین‌المللی خواهد بود.

آیا از طرف فدراسیون جودو و رئیس آن در رأس این رشته، حمایت می‌شوید؟

این حجم از روحیه بچه‌ها به مدیریت آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو برمی‌گردد. وی حقوق تمام نفرات حاضر در تیم‌ملی را تا زمان آغاز مسابقات بازی‌های اسلامی فراهم کرد و از لحاظ رسیدگی به جودوی کشور، واقعاً از جان و دل برای بچه‌ها مایه می‌گذارد. حضور وی در تمرینات تیم باعث دریافت انرژی مثبت و قوت‌قلب ما می‌شود. میراسماعیلی تمام قد حامی ورزشکاران است و شبانه‌روز برای بهترشدن وضعیت جودوی ایران تلاش می‌کنند.

زیر نظر مربیان تیم‌ملی آمادگی حضور در مسابقات بین‌المللی را پیدا کرده‌اید؟

کادر فنی تیم‌ملی بسیار توانمند و باسابقه هستند، زحمات زیادی در اردوها برای ما می‌کشند و امیدوارم بتوانیم زحماتشان را با کسب مدال‌های رنگارنگ جبران کنیم. آمادگی بدنی‌ام روزبه‌روز بهتر از گذشته می‌شود و تلاش می‌کنم این روند تداوم داشته باشد و بتوانم به اوج آمادگی صددرصدی برسم تا در مسابقات کشورهای اسلامی بهترین مدال را برای ایران به ارمغان بیاورم.

و سخن پایانی‌تان؟

در پایان از مربی شخصی خودم پیمان فلامرزی که شبانه‌روز با من در ارتباط و مثل یک برادر حامی من است بسیار سپاسگزارم.

کد خبر 580143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.