افزایش ۶۷ درصدی تردد در محورهای اصفهان در تعطیلات/جان باختن ۶ نفر در ۴ تصادف

رئیس پلیس راه استان اصفهان از افزایش ۶۷ درصدی تردد در محورهای استان اصفهان طی روزهای یازدهم تا پانزدهم خردادماه و جان باختن شش نفر در چهار تصادف طی مدت مذکور، خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از یازدهم تا پایان روز پانزدهم خردادماه، تردد در محورهای استان اصفهان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶۷ درصدی روبه‌رو بوده است و طی مدت مذکور شش نفر در چهار تصادف برون‌شهری استان اصفهان جان باختند.

وی با بیان اینکه طی مدت مذکور مهمترین علت تصادفات توجه نداشتن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بوده است، افزود: طی سال جاری با توجه به لغو شدن محدودیت‌های کرونایی در کشور با افزایش ترددها نسبت به سال گذشته روبه‌رو هستیم و به عنوان مثال در تعطیلات عید فطر حدوداً ۲۰ میلیون تردد در سطح استان انجام شد.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با بیان اینکه ترددها در محورهای استان درحال انجام و مسیرها نیز باز است، ادامه داد: موضوعی که در بیشتر تصادفات دیده می‌شود توجه نداشتن به جلو است؛ این موضوع گاهی به صورت عمدی اتفاق می‌افتد که شامل استفاده از تلفن همراه، خوردن و آشامیدن و به طور کلی انجام فعالیت‌هایی است که منجر به حواس‌پرتی راننده خودرو می‌شود و گاهی نیز به صورت سهوی به علت خستگی و خواب‌آلودگی اتفاق می‌افتد.

علت تصادف مجری تلویزیون و برنامه اعجوبه‌ها، در دست بررسی است

وی تصریح کرد: مغز انسان رانندگی در شهر را در رده فعالیت‌های حساس قرار می‌دهد و دقت فرد را بالاتر می‌برد اما در مسیرهای بیرون‌شهر خصوصاً در استان اصفهان به علت یکنواختی راه‌ها، وجود بزرگراه و آزادراه و کم بودن گردنه و پیچ، مغز انسان رانندگی را در رده فعالیت‌های دوم و سوم از نظر حساسیت قرار می‌دهد و فرد دچار هیپنوتیزم و خواب‌آلودگی می‌شود.

سرهنگ زارع با اشاره به تصادف حامد سلطانی مجری تلویزیون در کیلومتر ۶۵ محور خور به طبس و جان باختن همسر ۳۳ ساله و فرزند پسر یک و نیم ساله وی، خاطرنشان کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.

کد خبر 579995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.