تلاش شهر بلغاری برای توسعه حمل‌ونقل شهری

شهرداری استارا زاگورای بلغارستان، یک سیستم خودکار برای شارژ بلیت مسافران اتوبوس به راه انداخته است که در راستای مدرن‌سازی و توسعه حمل‌ونقل شهری پایدار در این شهر انجام گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سه نوع کارت الکترونیکی بدون تماس برای شهروندان شهر استارا زاگورا وجود دارد: کارت‌های شخصی شده که نام و عکس دارنده آنها چاپ شده است، کارت‌های غیرشخصی که نام و عکس مالک را نشان نمی‌دهند و کارت‌های کم‌هزینه که امکان تعداد سفرهای مشخصی را فراهم می‌کند.

دستگاه‌های فروش خودکار بلیت در ۱۰ ایستگاه در استارا زاگورا نصب شده است که هرکس می‌تواند از طریق آن بلیت بخرد و همچنین کارت‌های الکترونیکی خود را شارژ کند.

شهرداری طی اقدامی، اپلیکیشن موبایل "حمل‌ونقل استارا زاگورا" را فعال کرده است که می‌توان یک بلیت یا پکیج بلیت مورد نیاز خود را خریداری کنند.

برای بازنشستگان، دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر افرادی که از وسایل نقلیه عمومی با تخفیف استفاده می‌کنند، کارت‌های الکترونیکی با عکس کاربر شخصی‌سازی می‌شود.

۷۷ دستگاه بلیت در خود وسایل نقلیه نیز برای استفاده در دسترس قرار گرفته شده است که بلیت انتخاب شده را در چند ثانیه چاپ می‌کند. این دستگاه‌ها دارای صفحه نمایش لمسی است که برای انتخاب کرایه و خرید بلیت طراحی شده است.

شهرداری استارا زاگورا اعلام کرده است که مسافر بلافاصله پس از سوار شدن به وسیله نقلیه باید کارت یا بلیت خود را تأیید کند. با نزدیک کردن کارت مرتبط حمل‌ونقل به دستگاه‌های اعتبارسنج، زمان استفاده روی مانیتور دستگاه نمایش داده می‌شود.

کد خبر 579900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.