عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۴ خرداد

در این بسته خبری در مورد سلطه اپل بر بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۲، کنسول سگا Mega Drive Mini 2 معرفی شد و سونی اسپیکرهای بلوتوث سری X خود را رونمایی کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سلطه اپل بر بازار پوشیدنی‌ها در سه ماهه نخست ۲۰۲۲؛ هواوی جایگاه شیائومی را تصاحب کرد

تعداد ۴۱٫۷ میلیون محصول پوشیدنی هوشمند ازجمله ساعت و دستبندهای سلامت در بازه زمانی سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ به بازار عرضه شده است.

یک شرکت تحلیلی بازار به تازگی گزارشی درمورد وضعیت بازار جهانی محصولات پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ منتشر کرده است. در این گزارش اشاره شده فقط در سه‌ماهه اول سال میلادی جاری، ۴۱٫۷ میلیون دستگاه پوشیدنی به بازار عرضه شده و در این آمار سهم دست بندهای سلامت ۹٫۷ میلیون دستگاه (۲۳٫۳ درصد) بوده، درحالی‌که محموله‌های ساعت‌های هوشمند با رقم خیره‌کننده ۳۲ میلیون دستگاه، بیشترین سهم را در این بازار به خود اختصاص داده است.

به‌طور کلی، بازار جهانی محصولات پوشیدنی هوشمند در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، در مقایسه با سه‌ماهه اول سال گذشته چهار درصد کاهش یافته است. این پدیده ناشی از کاهش سریع ارتباط اجتماعی دست‌بندهای تناسب اندام بوده، اما خوشبختانه به‌دلیل محبوبیت روبه‌افزایش ساعت‌های هوشمند، میزان عرضه محموله‌های این محصولات کاهش درخور توجهی نداشته است.

فروش گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ رشد ۵۷۱ درصدی داشته است

براساس گزارشی جدید، با وجود کاهش کلی فروش گوشی‌های هوشمند در جهان، در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ شاهد افزایش در خور توجه فروش گوشی‌های تاشو بوده‌ایم.

محموله‌های گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه اول سال جاری ۵۷۱ درصد افزایش یافته است. تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه ژانویه تا مارس ۲٫۲۲ میلیون دستگاه فروخته‌اند. این بازه زمانی همچنین سومین سه‌ماهه برتر برای گوشی‌های هوشمند بود اما نسبت به سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ (با رکورد فروش ۴٫۲ میلیون دستگاه)، با ۴۷ درصد کاهش مواجه شده است.

سامسونگ همچنان بر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو تسلط دارد. بااین‌حال، سهم بازار این برند نسبت به سه‌ماهه چهارم سال گذشته به ۷۴ درصد کاهش یافته است. در همین حال، سهم بازار هواوی به ۲۰ درصد افزایش یافت و هیچ برند دیگری در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲ بیش از دو درصد سهم نداشته است.

انویدیا احتمالاً مدل جدید کارت گرافیک Titan را با ۴۸ گیگابایت حافظه و توان ۹۰۰ وات تولید می‌کند

شایعه‌ای هیجان‌انگیز از تولید مدل جدید کارت گرافیک Nvidia Titan با ۴۸ گیگابایت حافظه‌، ۱۸٬۴۳۲ هسته‌ی CUDA، توان ۹۰۰ وات و دو کانکتور ۱۶ پین خبر می‌دهد.

انویدیا احتمالاً مشغول کار روی کارت گرافیک پرقدرت جدیدی در کلاس Titan است و قصد دارد آن را در قالب عضوی از محصولات خانواده‌ی Ada Lovelace در دسترس مشتریان قرار دهد. گفته می‌شود این کارت گرافیک مجهز به نسخه‌ی کامل تراشه AD102 است.

شایعه مربوط به کارت گرافیک جدید انویدیا نخستین بار از سوی حساب کاربری Kopite۷kimi در توئیتر منتشر شد. این حساب کاربری ماه گذشته میلادی مدعی شد انویدیا روی مدلی از کارت‌های گرافیک سری AD102 با تراشه AD102 کار می‌کند که قدرت پردازشی بیشتری نسبت به RTX 4090 Ti خواهد داشت. مشخصات فاش‌شده نشان می‌دهد با کارت گرافیکی طرف هستیم که عملاً هیولایی در زمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی است.

تی موبایل از قابلیت تماس Voice Over 5G (VoNR) رونمایی کرد

اپراتور T-Mobile به تازگی قابلیت برقراری و دریافت تماس‌های تلفنی از طریق 5G را معرفی و راه اندازی کرده است. Voice over 5G (VoNR یا Voice Over New Radio) اکنون در مناطق محدود خدمات T-Mobile در پورتلند، اورگان و سالت لیک سیتی، یوتا با برنامه‌هایی برای گسترش به مناطق بیشتری در سراسر آمریکا در سال جاری فعال است.

مشتریان دارای گلکسی S21 در T-Mobile می‌توانند از VoNR استفاده کنند. سری S22 از طریق به روز رسانی آینده پشتیبانی خواهد شد. گوشی‌های هوشمند 5G کنونی باید به 4G LTE تکیه کنند، بنابراین تماس‌های تلفنی برقرار کنید و مانع تجربه مستقل 5G شوید. T-Mobile می‌گوید مشتریان متصل به VoNR می‌توانند انتظار «زمان تنظیم تماس کمی سریع‌تر» داشته باشند و مشتریان نیازی به جابجایی بین 4G و 5G هنگام پاسخ‌دهی و پایان دادن به تماس‌ها ندارند.

کنسول سگا Mega Drive Mini 2 معرفی شد

زمانی که چند سال پیش کنسول‌های مینی رترو محبوب بودند، سگا Mega Drive Mini (یا Genesis Mini در آمریکای شمالی) را معرفی کرد، که یک سیستم جیبی حاوی مجموعه‌ای از بازی‌های کلاسیک بود و حالا نوبت به دنباله آن رسیده است. در جریان اخیر، این شرکت از کنسول بازی Mega Drive Mini 2 رونمایی کرد.

سگا در اطلاعیه اخیر گفت ۵۰ بازی از پیش نصب شده با مینی کنسول آینده عرضه خواهند شد و عناوین Mega Drive و Mega CD نیز در آن گنجانده شده است. برخی از بازی‌های تأیید شده شامل Sonic CD، Virtua Racing، Shining Force CD، و Popful Mail بوده و حتی چندین عنوان جایزه وجود خواهد داشت که نسخه اصلی روی پلتفرم نبودند.

ساعت هوشمند آمازفیت بیپ سه با نمایشگر ۱.۶۹ اینچی معرفی شد

شرکت هوامی (زیر مجموعه شیائومی) ساعت هوشمند آمازفیت بیپ سه را رسماً معرفی کرد. این ساعت طراحی مستطیلی شکل دارد و تقریباً شبیه به ساعت‌های اپل واچ است.

بیپ سه مدل اقتصادی با نمایشگر ۱.۶۹ اینچی TFT LCD است و قابلیت‌های مختلفی برای پایش سلامت ارائه کرده است. این قابلیت‌ها شامل اندازه‌گیری سطح اکسیژن خون و سنجش ضربان قلب می‌شوند و برای کسانی که فعالیت ورزشی می‌کنند بسیار مناسب هستند.

آمازفیت Bip 3 دارای بیش از ۶۰ حالت ورزشی مختلف است و می‌تواند سطح استرس بدن را اندازه‌گیری کند. شما با این ساعت حتی می‌توانید وضعیت خواب خود را پایش کنید. این ساعت هوشمند مجهز به یک باتری ۲۸۰ میلی‌آمپرساعتی است که می‌تواند به مدت دو هفته دوام بیاورد.

سونی اسپیکرهای بلوتوث سری X خود را رونمایی کرد

سونی سه اسپیکر بلوتوث جدید به سری X خود اضافه کرده است که اسامی آن‌ها عبارتند از SRS-XG300، SRS-XE300 و SRS-XE200. این سه اسپیکر دارای طراحی غیردایره‌ای و مجهز به پخش‌کننده‌های دوگانه پسیو هستند.

اسپیکر XG300 بزرگترین مدل است و سه کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با یکبار شارژ تا ۲۵ ساعت پخش موزیک و اجرای افکت‌های نوری LED را پشتیبانی کند. XE300 حدود ۲۴ ساعت پخش موزیک را با یکبار شارژ ارائه می‌دهد و با ۱۰ دقیقه شارژ سریع می‌تواند ۷۰ دقیقه پخش موزیک را پشتیبانی کند. مدل کوچک‌تر XE200 نیز با یکبار شارژ ۱۶ ساعت پخش موزیک را ارائه می‌کند.

ویژگی جدید اینستاگرام؛ کودکان گمشده ردیابی می‌شوند

اپلیکیشن اینستاگرام از راه اندازی ویژگی جدیدی خبر داد که امکان جستجوی کودکان گمشده در منطقه خود را فراهم می‌کند.

اپلیکیشن اینستاگرام از راه اندازی ویژگی جدیدی خبر داد که امکان جستجوی کودکان گمشده در منطقه خود را فراهم می‌کند و امارات متحده عربی جزو کشورهایی خواهد بود که این ویژگی در آن راه اندازی می‌شود.

اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ویژگی جدید "Amber Alert" نام دارد و هشدارهایی را به کاربران ارائه می‌دهد تا اعلان‌های مربوط به کودکان ناپدید شده در منطقه خود را ببینند و به اشتراک بگذارند.

کد خبر 579691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.