زرین شهر مظهر هنر، اندیشه و ایثار و شهادت است

فرماندار شهرستان لنجان گفت: فلسفه برگزاری نکوداشت زرین شهر آن است که ظرفیت های موجود در خطه طلایی ایران به شهروندان معرفی شود و این هفته فرصتی مغتنم برای آشنایی شهروندان با مفاخر و چهرهای ماندگار در حوزه های دینی، علمی، فرهنگی و هنری و همچنین اسناد هویتی و آداب و رسوم بجا مانده از گذشتگان و... است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع مردم زرین شهر با بیان اینکه امروز برای حفظ و انتقال میراث ناملموس نیازمند اراده ملی هستیم اظهار کرد: در کنار حفظ میراث ملموس امروز نیازمند حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس همچون آداب و رسوم، مراسم، مهارت‌ها، دانش محلی، … هستیم که غیر فیزیکی بوده و برای شناخت و حفظ آنها همواره نیاز به تعامل با انسان‌هاست.

وی با بیان اینکه میراث ناملموس، میراثی است که قرن‌ها طول کشیده تا شکل گرفته و نسل به نسل منتقل شود، افزود: امروز به دلیل توسعه شهرنشینی شاهد فاصله گرفتن از فرهنگ غنی و اصیل و همچنین آداب و رسوم کهن هستیم و ابتکارات و خلاقیت‌هایی همچون برگزاری نکوداشت زرین شهر سبب می‌شود نه تنها هویت خود را فراموش نکرده بلکه نسل جوان نیز در مسیر حفاظت از آن حرکت کند.

فرماندار شهرستان لنجان با بیان اینکه نکوداشت از هر کس و هر چیز دارای فلسفه خاص خود است، تصریح کرد: فلسفه برگزاری نکوداشت زرین شهر آن است که ظرفیت‌های موجود در خطه طلایی ایران به شهروندان معرفی شود و این هفته فرصتی مغتنم برای آشنایی شهروندان با مفاخر و چهره‌ای ماندگار در حوزه‌های دینی، علمی، فرهنگی و هنری و همچنین اسناد هویتی و آداب و رسوم بجا مانده از گذشتگان و… است.

محمدی، زرین شهر را مظهر زیبایی، عشق، هنر، اندیشه، مکتب و ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: عالم وارسته شیخ مرتضی ریزی، میرزا احمد نقاش ریزی، می‌راز عبدالجواد خطیب ریزی و… و همچنین شهدایی چون سردار شهید حسین قجه‌ای نامشان در زمان حیات خود افتخار آفریده و این افتخار شهره خاص و عام بوده و برهمین اساس نام آنها همواره بر تارک این مرز و بوم می‌درخشد و ایران اسلامی به این چهره‌های ماندگار افتخار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زرین شهر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری را در اختیار دارد که پرداختن به آنها می‌تواند زمینه ساز رونق اقتصادی شهر باشد و لبخند را بر لبان شهروندان جاری کند و هفته نکوداشت زرین شهر فرصت مغتنمی برای معرفی این ظرفیت‌ها است برهمین اساس همه باید دست در دست هم تا این مهم به درستی محقق شود.

کد خبر 579481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.