شکایت شاکیان ساختمان متروپل خارج از نوبت در حال رسیدگی است

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: شکایت شاکیان حادثه ساختمان متروپل، با تشکیل ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی، خارج از نوبت در حال انجام است.

‌به گزارش ایمنا، حمید مرانی‌پور ظهر امروز پنجشنبه _دوازدهم خردادماه_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پس از وقوع حادثه دلخراش ریزش در ساختمان متروپل آبادان، بلافاصله همه عوامل اجرایی و قضائی در محل حادثه حضور یافتند.

وی افزود: دستور و اقدامات ویژه از سوی دستگاه قضائی به منظور رسیدگی فوری صادر شد و در راستای رسیدگی به افراد زیان دیده و جان باختگان حادثه طی همفکری و هم افزایی که در شورای تأمین صورت گرفت مقرر شد اقدامات لازم انجام شود.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: بنا به درخواست قضائی و حقوقی خانواده‌های متوفیان و مصدومان، ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی حادثه ساختمان متروپل تشکیل شد.

وی تصریح کرد: واحد ارشاد و معاضدت قضائی نیز در این ستاد در نظر گرفته شده است و پس از استماع فرد مراجعه کننده، به درخواست وی در واحد مربوطه ستاد رسیدگی خواهد شد.

مرانی‌پور با اشاره به صدور گواهی انحصار وراثت در ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل، گفت: در این ستاد خدمات مشاوره به مصدومان حادثه ساختمان متروپل ارائه می‌شود.

وی افزود: تشکیل پرونده پزشکی قانونی برای دریافت دیه مصدومان این حادثه از جمله اقدامات ستاد رسیدگی و پیگیری امور حقوقی و قضائی و حقوقی حادثه متروپل است.

دادستان عمومی و انقلاب آبادان با تاکید بر تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های شاکیان ساختمان متروپل، گفت: با رایزنی دادستان مرکز خوزستان سعی در تسریع پرداخت دیه به این افراد شده است.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی با کانون وکلای استان خوزستان، دو تیم از وکلا برای افراد بی بضاعت این حادثه در نظر گرفته شده است.

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ظهر روز دوشنبه دوم خرداد ریزش کرد. تاکنون اجساد ۳۷ نفر از زیر آوار این ساختمان خارج شده است. با گذشت ۱۱ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی مأموران امدادی ادامه دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 579428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.