کلاهبرداری با اپلیکیشن رسیدساز جعلی/خرید اینترنتی بدون فعال کردن پیامک حساب‌ بانکی ممنوع

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار خبر داد و گفت: این افراد با اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ قدرت الوانی، اظهار کرد: مرد میانسالی با مراجعه به پلیس فتای استان خراسان جنوبی مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است که موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: بنابر اظهارات نامبرده، مدتی پیش پس از درج آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، فردی ناشناس در خصوص خرید تلفن همراه تماس گرفته است و پس از مدتی به خانه شاکی مراجعه کرده و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شده بود که کالا را دریافت کرد و پس از گذشت چند ساعت مشخص شد که پولی به حسابش واریز نشده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: مأموران با انجام کار اطلاعاتی و شگردهای خاص پلیسی، دو کلاهبردار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی نامبردگان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند که در بازرسی از محل، تعدادی گوشی همراه کشف شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های پلیسی ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، تاکید کرد: این افراد سرانجام با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع‌آوری شده لب به اعتراف گشود و به تعداد چهار فقره کلاهبرداری نیز اعتراف کردند.

الوانی از معرفی متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضائی خبر داد و افزود: کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی موردنظر مطمئن شوند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

وی اظهار کرد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی است همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند.

به گزارش ایمنا، با افزایش آمار کلاهبرداری در فضای مجازی به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت روش‌های پیشگیری از کلاهبرداری در دام افراد کلاهبردار و درگاه‌های خرید اینترنتی جعلی گرفتار نشوند.

کد خبر 579348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.