عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۱ خرداد

در این بسته خبری در مورد افزوده شدن گزینه ویرایش پیام‌ها به واتس‌اپ، معرفی سه گوشی جدید آنر با دوربین قوی و اینکه شیائومی تنها در یک ساعت ۲۷۰ هزار دستگاه ردمی نوت 11T پرو فروخت، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

جزئیات حسگر دوربین نامتعارف IMX800 سونی افشا شد

IMX800 یکی از حسگرهای دوربین جدید سونی است که انتظار می‌رود در گوشی‌های پرچم‌دار متعددی مورد استفاده قرار بگیرد. خوشبختانه مشخصات و جزئیات حسگر دوربین ۵۴ مگاپیکسلی IMX800 سونی افشا شده است.

تاکنون حسگر جدید Sony IMX800 سوژه افشاگری‌های متعددی بوده است و انتظار می‌رود یک حسگر بزرگ برای استفاده در گوشی‌های پرچم‌دار متعدد باشد. حسگر دوربین جدید IMX800 سونی را اولین بار با سری آنر ۷۰ معرفی شد و دارای وضوح نامتعارف ۵۴ مگاپیکسل یا به طور دقیق‌تر ۸,۷۶۸*۶,۱۴۴ پیکسل است. این حسگر هر چهار پیکسل را در یک پیکسل ادغام می‌کند؛ بنابراین وضوح پیش فرض آن ۱۳.۵ مگاپیکسل یا ۱۲ مگاپیکسل خواهد بود.

افزوده شدن گزینه ویرایش پیام‌ها به واتس‌اپ

واتس‌اپ در حال آزمایش گزینه‌ای برای ویرایش پیام‌هایی است که ارسال شده‌اند. این گزینه به کاربران اجازه خواهد داد اشتباهاتی مانند خطاهای نوشتاری در پیام‌هایشان را اصلاح کنند بدون اینکه مجبور باشند پیامشان را از چت حذف کرده و دوباره پیام جدیدی را بنویسند. طبق گزارش وب سایت WABetaInfo، هنگامی که کاربر با فشردن انگشت خود روی پیام، آن را انتخاب کند، این گزینه در کنار گزینه‌های Info و Copy ظاهر خواهد شد. این وب سایت اسکرین شات‌هایی از آزمایش گزینه ویرایش پیام‌ها در واتساپ را منتشر کرده است.

کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه ویرایش (Edit) از فهرستی که ظاهر شده است پیام مورد نظرشان را ویرایش کنند. هنوز معلوم نیست که آیا دریافت کننده پیام متوجه ویرایش شدن پیام خواهد شد یا خیر؟ همچنین بعید است کاربران بتوانند سابقه ویرایش پیام را برای بررسی پیام اولیه مشاهده کنند.

ناسا بخش‌های دیده‌نشده خورشید را کشف می‌کند

این طرح که پروژه بادبان پراشنده خورشیدی نامیده می‌شود برای پیشرانش خود در فضا از نور خورشید استفاده می‌کند. پراشنده خورشیدی شبیه به بادبان‌های زمینی کار می‌کند که از باد استفاده می‌کنند، اما بادبان‌های خورشیدی به جای استفاده از تغییرات در فشار هوا، از تکانه مومنتوم یا اندازه حرکت فوتون‌هایی استفاده می‌کند که به سطح صیقلی و بازتاب‌دهنده بادبان برخورد می‌کنند و برمی‌گردند تا به این شکل در خلا حرکت کند.

این بادبان‌ها شبیه آینه‌های بزرگی‌اند و به فضاپیماها امکان می‌دهند که تا سرعت‌هایی شتاب بگیرند که با موشک‌ها و سوخت معمولی امکان‌پذیر نیست. فراتر از این بادبان‌ها هیچ قطعه متحرکی ندارند و هرگز فرسوده نمی‌شوند.

گارمین از دو ساعت Forerunner 255 و ۹۵۵ با قابلیت‌های مسابقه رونمایی کرد

گارمین به مناسبت روز جهانی دویدن دو ساعت هوشمند جدید به نام‌های Forerunner 255 و Forerunner 955 معرفی کرده است. این دو ساعت از GPS و قابلیت‌های مسابقه پشتیبانی می‌کنند و به‌ترتیب به قیمت ۳۴۹ و ۴۹۹ دلار فروخته خواهند شد. مدل Forerunner 955 در یک نسخه Solar نیز عرضه شده است که امکان شارژ آن از طریق انرژی خورشیدی را فراهم خواهد کرد.

ساعت Forerunner 255 یک مدل میان‌رده سبک‌وزن است که در دو نسخه ارائه شده است: نسخه استاندارد با سایز ۴۶ میلیمتر و وزن ۴۹ گرم و نسخه کوچکتر 255S با سایز ۴۱ میلی‌متر و وزن ۳۲ گرم. دو نسخه Forerunner 255 Music و 255S Music نیز وجود دارد که امکان ذخیره بیش از ۵۰۰ آهنگ را در خود خواهند داشت. به‌گفته گارمین در این دو نسخه پلی‌لیستی از اسپاتیفای، آمازون موزیک و Deezer وجود دارد. شما برای خرید مدل‌های Music باید ۵۰ دلار بیشتر بپردازید. ساعت Forerunner 255 از استاندارد 5ATM برای مقاومت در برابر نفود آب پشتیبانی می‌کند و تا ۱۴ روز شارژدهی (تا ۳۰ ساعت در حالت GPS روشن) خواهد داشت.

شیائومی تنها در یک ساعت ۲۷۰ هزار دستگاه ردمی نوت 11T پرو فروخت

هفته پیش شیائومی از گوشی‌های سری ردمی نوت 11T پرو برای بازار چین رونمایی کرد و حالا به گفته این کمپانی تنها در یک ساعت ۲۷۰ هزار دستگاه از آن‌ها به فروش رسیده که یک موفقیت برای شیائومی به حساب می‌آید.

مدیر کل ردمی، «لو ویبینگ» چنین آماری را اعلام کرده با این حال دقیقاً نگفته کدام مدل چنین فروشی را تجربه کرده است. با توجه به این موضوع به نظر می‌رسد فروش هردو مدل یعنی پرو و پرو پلاس روی هم به ۲۷۰ هزار واحد رسیده است.

این میزان فروش نشان‌دهنده محبوبیت بالای محصولات جدید ردمی در بازار چین و البته نویدبخش عرضه آن‌ها در بازارهای بین‌المللی است. اگر ردمی تصمیم به عرضه این دستگاه‌ها در بازار خارج از چین بگیرد؛ احتمالاً با نام متفاوتی از راه می‌رسند. تا به امروز چندین بار محصولات ردمی و شیائومی با برندهای یکدیگر در بازارهای مختلف به فروش رسیده‌اند.

پیکسل واچ گوگل ظاهراً با یک بار شارژ حداکثر ۲۴ ساعت دوام می‌آورد

با وجود داشتن تراشه نسل قدیم، ساعت پیکسل عمر باتری یک‌روزه دارد؛ البته این مقدار شاید پس از رونمایی رسمی تغییر کند.

پیکسل واچ گوگل پوشیدنی مورد انتظاری است و پیش‌بینی می‌شود کاربران بیشتری را به سمت استفاده از WearOS سوق دهد. جدیدترین گزارش 9to5Google به منبعی اشاره می‌کند که به عمر باتری پیکسل واچ می‌پردازد.

به گفته این منبع، پیکسل واچ گوگل با یک بار شارژ حداکثر یک روز دوام می‌آورد. این اعداد رسمی نیستند؛ زیرا ساعت هنوز عرضه نشده است؛ بنابراین شاید پس رونمایی میزان ماندگاری باتری که رسماً اعلام می‌شود، تغییر کند.

آنر سه گوشی جدید با دوربین قوی معرفی کرد

وضوح دوربین جلویی هر سه گوشی ۵۰ مگاپیکسل است. صفحه نمایش هر سه مدل دارای قطر ۶.۷۸ اینچ، نرخ فریم ۱۲۰ هرتز و مجهز به اسکنر اثر انگشت می‌باشند. هر سه مدل دارای سیستم دوربین اصلی یکسانی می‌باشند و از جدیدترین سنسور سونی IMX800 با وضوح ۵۴ مگاپیکسل بهره می‌گیرند.

شرکت آنر دیروز به همراه گوشی هوشمند Honor 70 5G خود مدل‌های Honor 70 Pro و +Honor 70 Pro را نیز معرفی کرد.

تفاوت این گوشی‌های هوشمند در تراشه آن‌ها است. نسخه پرو از تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ و پرو پلاس از دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده می‌کند؛ بنابراین پرو پلاس از نظر عملکرد بر اکثر پرچمداران اندروید از جمله سامسونگ گلکسی اس ۲۲ اولترا برتری خواهد داشت.

گوشی‌های جدید آنر در مراسم رونمایی با آیفون ۱۳ مقایسه شدند. تاکید این گوشی‌های جدید روی دوربین است. وضوح دوربین جلویی ۵۰ مگاپیکسل است. صفحه نمایش هر سه مدل دارای قطر ۶.۷۸ اینچ، نرخ فریم ۱۲۰ هرتز و مجهز به اسکنر اثر انگشت است. هر سه مدل دارای سیستم دوربین اصلی یکسانی بوده و از جدیدترین سنسور سونی IMX800 با وضوح ۵۴ مگاپیکسل بهره می‌گیرد. این سنسور با اندازه ۱/۱.۴۹ اینچی خود از رزولوشن ۵۴ مگاپیکسلی و پیکسل‌های یک میکرونی برخوردار است.

کد خبر 579186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.