زمان دقیق سفر رئیس جمهور به استان اصفهان مشخص نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: هنوز زمان دقیق سفر رئیس جمهور به استان اصفهان مشخص نیست. قرار است هفته پیش‌رو رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی سفر کند و بعد از آن به استان اصفهان و چهار محال‌ و بختیاری که امیدواریم این سفر به تأخیر نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی امروز _چهارشنبه یازدهم خردادماه_ در حاشیه سی‌ویکمین مجمع نمایندگان استان اصفهان که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه مجمع نمایندگان استان هر ماه یکبار در شهرستان‌ها یا در مرکز استان برگزار می‌شود که جلسه امروز جلسه ماهانه بود البته در تهران هم جلساتی داریم و در برخی موارد هر هفته جلسه برگزار می‌کنیم.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با معاونت اجرایی رئیس جمهور در خصوص سفر رئیس جمهور و مشکلاتی که استان اصفهان دارد و باید در سفر رئیس جمهور لحاظ شود، برگزار شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: جلسه امروز مجمع نمایندگان با حضور ریاست برنامه و بودجه استان برگزار شد که گزارش کامل از وضعیت بودجه استان ارائه کرد و این گزارش نگران کننده بود.

موسوی لارگانی اضافه کرد: با توجه به مشکلات عدیده به ویژه مشکل آب که در استان اصفهان وجود دارد در جلسه‌ای که با معاون اجرایی رئیس جمهور داشتیم این موضوع را به این صورت مطرح کردیم که اگر مشکل آب اصفهان حل شود تمام مشکلات استان حل شده و اگر همه مشکلات حل شود و مشکل آب حل نشود هیچ مشکلی از استان اصفهان حل نشده است.

وی با اشاره به بودجه استان اصفهان خاطرنشان کرد: حقیقتاً بودجه استان نگران کننده است به گونه‌ای که بیش از ۸۰ درصد بودجه اوراق است و پیمانکاران مشغول به فعالیت در استان حاضر به ادامه پروژه‌ها یا حضور در مناقصه‌ها نمی‌شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اضافه کرد: متأسفانه درحال‌حاضر هنوز در کل کشور بودجه سال ۱۴۰۱ غیر از هزینه‌های جاری (حقوق و مزایا) بقیه آن یعنی بودجه‌های عمرانی ابلاغ نشده که مشکل بزرگی است. زیرا اکثر استان‌ها شش ماه اول فصل کاری آن‌ها است و اگر این شش ماه که فرصت طلایی است را از دست بدهند قطعاً در شش ماه دوم نمی‌توانند اقدامات عمرانی را انجام دهند. از این رو از دولت انتظار داریم با توجه به اینکه مجلس امسال به موقع بودجه را تحویل دولت داد، هرچه سریع‌تر بودجه‌های عمرانی را ابلاغ کند تا استان‌ها با مشکل روبه‌رو نشوند. به ویژه استان اصفهان که ضرورت دارد هرچه سریع‌تر بودجه‌های عمرانی آن ابلاغ شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس از طریق معاون برنامه‌ریزی ریاست جمهوری برای بحث ارتقای بودجه استان پیگیری می‌کنند، استان اصفهان به رغم اینکه بعد از تهران بیشترین مالیات و سپرده‌گذاری‌ها را در بانک‌ها دارد اما بودجه استان نسبت به استان‌های دیگر کمرنگ‌تر بوده است.

وی با اشاره به مباحثی در خصوص دانشگاه پیام نور یادآور شد: دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های موفق کشور است علی رغم اینکه از نظر مالی بودجه زیادی در اختیار ندارد و شهریه‌ای که دریافت می‌کند نسبت به دانشگاه‌های شبانه کمتر است ولی بیشترین خدمت رسانی را داشته است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: براساس گزارش‌های ارائه شده تعدادی از واحدهای دانشگاه پیام نور تعطیل شده که ظلم بزرگی است، در حال حاضر با تعطیل شدن این واحدها بسیاری از دانشجویان از تحصیل ماندند از این رو باید دولت در تصویب نامه‌ای که دولت گذشته داشته تجدید نظر کند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه اسلام برای تحصیل اهمیت و ارزش والایی قائل است، گفت: از ۱۶۰ واحد دانشگاه پیام نور تعطیل شده که ۱۳ واحد آن در استان اصفهان بوده که امیدواریم با پیگیری‌ها مجدد شروع به کار کنند.

وی با اشاره به قراردادهای کارکنان واحدهای پیام نور افزود: علی رغم اینکه این افراد بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند اما هنوز به صورت شرکتی فعالیت می‌کنند از این رو بحث پیمانی و رسمی شدن آن‌ها مطرح و مقرر شد مکاتبه‌ای با مجمع نمایندگان داشته باشند و پیگیری‌ها در این راستا صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: همچنین جلسه‌ای با فرماندهی انتظامی استان برگزار شد که در این راستا گزارشی از کشف مواد مخدر، قاچاق کالا و قاچاق انسان و همچنین حمل سلاح‌هایی که امنیت مردم را به مخاطره انداخته است را مطرح کردند.

موسوی لارگانی اضافه کرد: مساله مهم معیشت نیروهای خدوم انتظامی نیز مطرح شد که این نیروها به صورت شبانه روزی زحمت می‌کشند و در مواجهه با اشرار و قاچاقچیان جان خود را به خطر می‌اندازند اما از نظر معیشت کمترین حقوق و مزایا را دارند که مقرر شد مجمع نمایندگان استان در مجلس و سفر رئیس جمهور به استان پیگیر این موضوع باشند.

وی در پاسخ به این سوال که رئیس جمهور چه زمانی به استان اصفهان سفر خواهند کرد، گفت: هنوز زمان دقیق سفر رئیس جمهور به استان اصفهان مشخص نیست. قرار است هفته پیش‌رو رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی سفر کند و بعد از آن به استان اصفهان و چهارمحال‌و بختیاری که امیدواریم این سفر به تأخیر نیفتد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه مقرر شد در اسرع وقت مجمع نمایندگان استان به صورت یکپارچه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص بودجه استان جلسه‌ای داشته باشند، ادامه داد: اینکه روزانه تعدادی برای حقوق و مزایای خود تجمع کنند زیبنده نظام نیست، از این رو قرار است لایحه یکسان سازی برای کل کارکنان دولتی و کشوری و لشکری مطرح شود.

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: همچنین سپاه صاحب‌الزمان (ع) در این جلسه گزارشی از مسائل و نیازهای استان ارائه کرد. از این رو قرارگاه بسیجی تشکیل شده و قرار شد در دفتر مجمع نمایندگان دفتری به منظور رسیدگی به مسائل اجتماعی جامعه در اختیار قرارگاه بسیج گذاشته شود.

کد خبر 579179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.