تمام ساختمان‌های یزد ملزم به رعایت ضوابط نماسازی می‌شوند

معاون شهرسازی شهردار یزد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ آیین‌نامه‌ای برای نوع نمای ساختمان‌ها در یزد رعایت نمی‌شود، گفت: تمام ساختمان‌های یزد ملزم به رعایت ضوابط نماسازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمهدی شرافت امروز _چهارشنبه، یازدهم خردادماه_ در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ارائه دستورالعمل و برنامه جامع سیما و منظر شهری و بررسی آن در کمیسیون عمران شورا، اظهار کرد: در این طرح نمای ساختمان‌ها و بخشی از ظاهر بوستان‌ها و فضای سبز شهری یزد مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با خیابان‌ها و فضای سبز آنها باید الگوی مناسب اختصاصی تدوین شود گفت: بر اساس الگوی گرفته شده از سه شهر در کشور و متناسب با وضعیت شهر یزد این طرح دیده شده است.

معاون شهرسازی شهردار یزد افزود: برای اینکه همه افراد گرفتار طرح ساماندهی نما نشوند، در طرح دیده شده است که ساختمان‌های مهم و بزرگ شهر پیش از شروع طرح و همچنین پس از اجرای پروژه به کمیته سیما و منظر شهری مراجعه کنند و تمام این ساختمان‌ها ملزم به رعایت قوانین و ضوابط متناسب با شرایط شهر یزد می‌شوند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ساختمان‌های بزرگ و مهم، تمام ساختمان‌ها و بناهایی که در سطح شهر یزد قرار است ساخته شوند، باید هنگام دریافت پروانه طرح نمای خود را ارائه کنند، اما نیازی به حضور در کمیته نما و سیما و منظر نیست.

شرافت ادامه داد: هنگام صدور پروانه مالک متعهد به رعایت نمای مصوب خواهد بود و صدور پایان کار نیز فقط با رعایت کامل ضوابط مشخص شده امکان‌پذیر است.

معاون شهرسازی شهردار یزد ادامه داد: در این دستورالعمل ضوابط و مقررات نماهای ساختمان‌ها به صورت کامل در نظر گرفته شده است و اجرای آن نقش بسیار مهمی در بهبود سیما و منظر شهری و حفظ هویت یزد خواهد داشت.

کد خبر 579144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.