انجام طرح سوال از شهردار کرج با امضای یک سوم اعضای شورا

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج از انجام طرح سوال از شهردار این کلانشهر با امضای یک سوم اعضای شورای ششم خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌پور امروز _چهارشنبه، یازدهم خردادماه_ در جمع خبرنگاران با اشاره به لوایح و مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر کرج، اظهار کرد: بنا به طرح سوال چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر کرج، شهردار ضمن ارسال جوابیه کتبی به سوالات اعضا در این جلسه پاسخ خود را به صورت شفاهی ارائه کرد.

وی به کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج اشاره کرد و افزود: لایحه شهرداری در خصوص دستورالعمل نحوه صدور پروانه در قالب ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها در خصوص اصلاحیه بهای خدمات ناشی از افزایش تراکم به منظور توسعه سطح اشغال، ایجاد کنسول، طبقه مازاد نسبت به ضوابط پایه مصوب طرح تفصیلی و دستور العمل‌های مصوب در کاربری‌های مختلف مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و حریم شهر نیز با عنایت به تبصره اضافه شده عنوان و سپس توسط اعضای شورای اسلامی شهر بحث و تبادل نظر شد.

سخنگو و عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: شهرداری کرج مکلف شد دستور العمل‌های نحوه صدور پروانه املاک را بر اساس ماده واحده در قالب لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر ارسال کند.

وی گفت: با توجه به اتمام مهلت پنج ساله بازنگری طرح تفصیلی از تاریخ ابلاغ هشتم شهریورماه ۸۸ و در صورت درخواست مالکان مبنی بر صدور پروانه بر اساس ماده واحده قانون تعیین وضعیت املاک واقع در طرح‌های دولتی و شهرداری‌ها اقدام شود.

قاسم‌پور ادامه داد: به‌دلیل ابلاغیه مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری در خصوص "نحوه اعمال حقوق مالکانه در املاک واقع در طرح‌های دولتی طی مکاتبه مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک جهت بازنگری و اصلاح، وفق مصوبه فوق الذکر به شهرداری عودت داده شد.

وی افزود: با عنایت به ابلاغیه مصوبه فوق الذکر توسط اینجانب پیشنهاد دریافت تاییدیه کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای شهر را برای همه کاربری‌های خدماتی بعد از اصلاح و بازنگری لایحه از طرف شهرداری را مطرح کردند که با چهار رأی موافق و چهار رأی مخالف مورد تأیید اعضا قرار نگرفت.

کد خبر 579118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.