نبود زیرساخت‌ها مانع ماندگاری جمعیت می‌شود

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، جمعیت در شهرستان‌ها به ویژه خوروبیابانک ماندگار نخواهد شد و آن زمان فلات مرکزی کویر خالی از سکنه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، الهام آزاد امروز _چهارشنبه، یازدهم خردادماه_ در سی‌ویکمین مجمع نمایندگان استان اصفهان، اظهار کرد: غفلت مدیران و نمایندگان باعث می‌شود استان اصفهان کم‌برخوردار شود؛ از این رو امیدواریم با کمک مجمع نمایندگان در سطح کلان به صورت حرکتی و اجرایی عمل کنیم.

وی اضافه کرد: نائین و خوروبیابانک جز پهناورترین شهرستان‌های ایران هستند این در حالی است که اکثر شهرستان‌های استان تراکم جمعیتی دارند و تخصیص بودجه در سطح کشوری دیده می‌شود، همچنین شاخص کشوری برای تخصیص بودجه براساس جمعیت است و این در حالی است که جمعیت در این شهرستان‌ها کم است.

نماینده مردم نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان خوروبیابانک از اصلی‌ترین امکانات بهداشتی و درمانی و متخصص زنان و زایمان بی‌بهره است. تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، جمعیت در این شهرستان ماندگار نخواهد شد و آن زمان فلات مرکزی کویر خالی از سکنه خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید بودجه و اعتبار برای جمعیت شهرستان در نظر گرفته شود و زیرساخت‌ها فراهم باشد تا جمعیت ماندگار شود، خاطرنشان کرد: باید تدبیری صورت بگیرد که تخصیص بودجه به صورت سرزمینی در نظر گرفته شود نه براساس شاخص جمعیت. در غیر این صورت مناطق محروم همچنان محروم باقی می‌مانند.

آزاد یادآور شد: در بودجه سال گذشته برای شهرستان خوروبیابانک ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در طرح دوفوریتی این بودجه بی‌فرجام ماند. از این‌رو در کنار اعتبارات شهرستانی باید اعتبار جداگانه‌ای تخصیص داده شود تا از محرومیت به مطلوبیت برسیم.

کد خبر 579090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.