تعطیلی ۱۶۰ واحد دانشگاه پیام نور در دولت گذشته

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: مدیریت وزارت علوم در دولت قبل شورای ساماندهی دانشگاه پیام نور را تشکیل داد و ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه تعطیل شدند که از این بین تعداد قابل توجهی در استان اصفهان فعال بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر جهان‌بخش امروز _چهارشنبه، یازدهم خردادماه_ در سی و یکمین مجمع نمایندگان استان اصفهان که در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار شد، اظهار کرد: معاون حقوقی و امور مجلس و هماهنگی استان‌ها به عنوان یکی از معاونت‌های مهم دانشگاه پیام نور نقش مهمی در ارتباط دانشگاه با دولت و مجلس برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه با چالش‌های متعددی مواجه هستیم، افزود: دو حوزه مهم ساماندهی مراکز و واحدها و انتصاباتی که در دانشگاه در سطح مراکز و واحدها انجام می‌شود برای نمایندگان مجلس دغدغه است.

معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های دانشگاه پیام نور خاطرنشان کرد: مدیریت وزارت علوم در دولت قبل شورای ساماندهی دانشگاه پیام نور را تشکیل و ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاه تعطیل شدند که از این بین تعداد قابل توجهی در استان اصفهان فعال بودند. از این‌رو از ۵۰۰ شعبه دانشگاهی در کشور به ۳۴۰ شعبه در دولت قبل رسیدیم البته توجیه‌هایی برای تعطیلی این واحدها مطرح بود.

وی گفت: اگرچه رسالت اصلی دانشگاه پیام نور توسعه علم است، اما وظیفه آموزش در مناطق شهری محروم و شبه‌روستایی را برعهده دارد که این مهم تفاوت عمده دانشگاه پیام‌نور با سایر مراکز علمی است.

جهان‌بخش عمده دلایل تعطیلی بعضی از واحدهای پیام نور را ساختمان و امکانات در دانشگاه، تعداد دانشجو، تعداد رشته و تعدد اعضای هیئت علمی و پرسنل دانست.

به گفته وی با روی کار آمدن دولت سیزدهم از تعداد ۱۶۰ واحد و مرکز دانشگاهی تعطیل شده ۳۵ مرکز به چرخه فعالیت بازگشتند؛ از این رو شورای ساماندهی با درخواست سه مرجع استانی بازنگری‌هایی انجام دادند که با ارائه ۴۵ پرونده در شورای ساماندهی این شورا فعالیت مجدد واحدها را تصویب کردند.

کد خبر 579085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.