شیراز و «ژوهانسبورگ» خواهرخوانده می‌شوند؟

شهردار شیراز گفت: در دیدار با «ویکا مازوی کومالو» سفیر آفریقای جنوبی در ایران از پیشنهاد وی مبنی بر خواهرخواندگی «ژوهانسبورگ» با شیراز استقبال شد زیرا این اقدام می‌تواند زمینه مراودات و همکاری‌های بیشتر را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:

«استقبال از همکاری مدیریت شهری در موارد صنعتی و زیباسازی شهری با شهرهای آفریقای جنوبی فرصتی شد تا در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز پذیرای «ویکا مازوی کومالو» سفیر آفریقای جنوبی در ایران باشیم.

در این دیدار پیرامون سرفصل‌های مشترکی که در مدیریت شهری برای همکاری دوطرفه وجود دارد از جمله شهر هوشمند، حمل‌ونقل درون‌شهری و ریلی، مدیریت هوشمند شهری در زمینه‌های جمع‌آوری پسماندهای شهری و نحوه مدیریت آن گفت‌وگو کردیم.

همچنین پیرامون زمینه‌ها و فرصت‌های شیراز در حوزه‌های مختلفی همچون گردشگری در ابعاد گوناگون تاریخی، فرهنگی، سلامت، طبیعی و مذهبی، سرمایه‌گذاری و تبادل تجربیات و اطلاعات صحبت کردم.

جام جهانی قطر از دیگر موضوعاتی بود که مطرح کردم، این جام به دلیل نزدیکی مسافت با شهرهای جنوبی ایران به خصوص شیراز، فرصت خوبی است تا تماشاگران مسابقات برای تکمیل سفر توریستی خود به شیراز آمده و از اماکن گردشگری آن بازدید کنند و از این نمادهای فرهنگی، تاریخی و باستانی لذت بیشتری در کنار ورزش ببرند.

از پیشنهاد سفیر آفریقای جنوبی در ایران مبنی بر خواهرخواندگی ژوهانسبورگ با شیراز نیز استقبال شد که می‌تواند زمینه مراودات و همکاری‌های بیشتر و بهتر را فراهم آورد.

شیراز بهشت ایران زمین است و در کنار همه هنرهای مردم شیراز، اخلاق و فرهنگ، دوستی و مهربانی مردم شیراز مثال‌زدنی است که در سیل ۹۸ مهمان‌نوازی و دعوت و اسکان آسیب‌دیده‌ها در خانه‌های مردم نشانه این مهربانی بود.»

کد خبر 579003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.