مصرف میوه و سبزیجات چه تاثیری بر کودکان بیش‌فعال دارد؟

نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد که افزایش مصرف میوه و سبزیجات می‌تواند میزان توجه را در میان کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اختلال بیش‌فعالی یکی از رایج‌ترین مشکلات رشد عصبی در دوران کودکی است که تقریباً پنج درصد از کودکان در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اختلال بیش‌فعالی معمولاً در سنین پنج تا ۱۱ سال تشخیص داده می‌شود، اما می‌تواند در دوران نوجوانی یا حتی بزرگسالی نیز تشخیص داده شود. آمار ارائه شده نشان می‌دهد بروز اختلال بیش‌فعالی در میان پسران تقریباً سه برابر رایج‌تر از دختران است.

علائم اختلال بیش‌فعالی شامل خیال‌بافی، ناتوانی در تمرکز بر فعالیت‌ها، بی‌قراری، مشکل در پیروی از آموزش‌ها و دستورالعمل‌ها، صحبت کردن زیاد و ایجاد سر و صدا و انجام کارهای خطرناک می‌شود. داروها می‌تواند به کودکان در کنترل علائم بیش فعالی کمک کند، اما ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشند. گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف میوه و سبزیجات بر کودکان بیش فعال مطالعه جدیدی انجام دادند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات ممکن است علائم بی‌توجهی را در میان کودکان مبتلا به اختلال بیش‌فعالی کاهش دهد. محققان دریافتند کودکانی که میوه و سبزیجات مصرف می‌کردند کمتر از دیگران در معرض بی‌توجهی قرار داشتند، بنابراین افزایش میزان مصرف این مواد غذایی به کاهش علائم بیش‌فعالی کمک زیادی می‌کند.

کد خبر 578985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.